سید ناصر موسوی لارگانی گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان عنوان می‌کند که کسانی که بازنشسته هستند نمی‌توانند دومرتبه مشغول به کار شوند و حقوق دریافت کنند چراکه حقوق آن‌ها تصرف در بیت‌المال است و افرادی هم که آن‌ها را مشغول به کار می‌کنند، متخلف هستند.

مجلس به کارگیری افراد بازنشسته در پست‌های مدیریتی را پیگیری می‌کند

«سید ناصر موسوی لارگانی» نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «قدس آنلاین» در مورد به کارگیری مجدد افراد بازنشسته گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان که مصوبه سال ۹۵ است و در سال ۹۷ نیز اصلاح شده است، عنوان می‌کند که کسانی که بازنشسته هستند نمی‌توانند دومرتبه مشغول به کار شوند و حقوق دریافت کنند چراکه حقوق آن‌ها تصرف در بیت‌المال است و افرادی هم که آن‌ها را مشغول به کار می‌کنند، متخلف هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه این عمل برای افرادی که پست‌های مدیریتی دارند، اتفاق می‌افتد. افرادی هستند که در پست‌های پایین قرار دارند اما هیچ وقت آن‌ها به کارگیری نمی‌شوند اما زمانی که طرف پست مهمی داشته است دوباره از سوی وزیر یا مقام مهمی به کار گرفته می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: به طور مثال جانبازانی در ذوب آهن اصفهان مشغول به کار بودند که پیش از موعد بازنشست شدند و اعتراض آن‌ها هم به جایی نرسید.

موسوی لارگانی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی و به خصوص کمیسیون اقتصادی این موضوع به ویژه موضوع  آقای بانک، دبیر سابق مناطق آزاد را پیگیری خواهد کرد و وزارت صمت یا وزارت اقتصاد. حق ندارند افرادی را که قبلاً پست مدیریتی داشتند و بازنشست شده‌اند، دوباره برای آن‌ها حکم زده و مشغول به کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه قانون برای قشر متوسطه و پایین قانون است اما برای افراد رده بالا و با حقوق‌های میلیونی قانون نیست. قطعا در کمیسیون به این موضوع خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها