معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد شهرستانهای دارای وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا در استان خراسان رضوی به ۱۵ شهرستان افزایش یافت.

تعداد شهرستانهای زرد کرونایی در خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان افزود: در حال حاضر ۱۸ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت آبی قرار دارند و بقیه در وضعیت زرد می‌باشند.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در برخی شهرستانهای استان بویژه در بخش سرپایی هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه به طور متوسط ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری می‌شوند و هم اکنون حدود ۴۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند.  
وی تعداد بیماران کرونایی در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی را ۱۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد بیماران بستری شده در این بخشها به کمترین حد خود رسیده و میزان مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در استان نیز کمتر از ۱۰ نفر می‌باشد.  
دکتر قلیان از افزایش حدود ۳۰ درصدی مراجعه بیماران سرپایی مشکوک به کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: نتایج آزمایش کرونا در ۱۲ درصد آنها مثبت است که این میزان نسبت به چند هفته گذشته افزایش داشته است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۸ هزار و ۵۳۶ نفر را در کشورمان گرفته است.  یک میلیون ۲۶۰ هزار و ۴۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۶ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

"پاندمی کرونا" در جهان ۱۰۷ میلیون و شش هزار و ۶۶۷ نفر را تاکنون بیمار کرده و جان دو میلیون و ۳۳۶ هزار و ۳۰۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۷۸ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۵۵۹ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا تاکنون در جهان درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۶۲۹ بیمار کووید ۱۹ و ۴۷۶ هزار و ۴۰۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا در میان کشورهای جهان رده شانزدهم است.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.