سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جهش و توسعه کمی و کیفی زیرساختهای بهداشت، درمان و سلامت را مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید در کشور و این استان دانست.

جهش در زیرساختهای درمانی دستاورد مهم دولت در خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی نبی پور  در جلسه شورای اداری گناباد افزود: با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا با توجه خاص دولت به بازسازی و بهسازی مجموعه های بهداشت و درمان اهداف طرح تحول نظام سلامت محقق شد و مسوولان ذیربط طی یک سال گذشته ویروس کرونا را به خوبی مدیریت کردند.

وی تعامل و همکاری مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری در این زمینه را عامل مهم کاهش تبعات بیماری کووید ۱۹ در جامعه دانست و ادامه داد: همه بخشها و آحاد جامعه باید نسبت به این مساله احساس مسوولیت کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با وجود تمام مسائل و مشکلات ناشی از شیوع کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی و بهره گیری از ظرفیت خیران و توجه خاص دولت اقدامات خوبی در حمایت از اقشار آسیب پذیر انجام شده و در دست انجام است.

وی افزود: با اینکه در اوج سوم شیوع کرونا بیشتر کشوهای جهان و حتی کشورهای دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته بهداشتی و درمانی با مشکلات بسیار مواجه شدند ولی با مدیریت درست در ایران این ویروس کنترل شد.

نبی پور با اشاره به افزایش تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان خراسان رضوی از ۹۹ نفر در ۱۱ بهمن ماه به ۱۵۵ نفر در بیستم ماه جاری ادامه داد: وضعیت این استان از نظر شیوع کرونا شکننده است و افزایش موارد سرپایی به تدریج به افزایش بستری شده‌ها در بخش مراقبتهای ویژه و موارد فوت ناشی از این بیماری منجر می شود و اگر مردم همراهی و تعامل در رعایت پروتکلهای بهداشتی نداشته باشند دوباره این آمار افزایش می یابد و بخش بهداشت و درمان با مشکلات بسیار مواجه می شود لذا باید سبک زندگی را متناسب با این بیماری تغییر دهیم.

وی توجه به معیشت مردم را از اولویت های دیگر دولت طی سنوات اخیر ذکر کرد و گفت: با وجود مسائل و مشکلات ناشی از تحریمهای ظالمانه دشمنان که در طول تاریخ و کشور ما سابقه  ندارد، دولت و مسوولان مربوطه سعی کردند در حد توان مشکلات مردم را کاهش دهند و برخی اشخاص با رانتها و احتکار کالاهای اساسی به دنبال سوء استفاده از شرایط و وضعیت اقتصادی کشور بودند که دستگاههای نظارتی با آنها برخورد کردند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: دشمنان به شیوه های مختلف و با بهره گیری از فضای مجازی تلاش کردند از معیشت به عنوان تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده و مردم را علیه این نظام تحریک کنند ولی به اهداف شوم خود نرسیدند و در این شرایط همدلی و وحدت مردم، مسوولان و جریانهای سیاسی نقش مهمی در کاهش تبعات مشکلات در جامعه دارد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: انتقاد باید با رعایت ادب و در جهت اصلاح مسائل جامعه باشد و نباید منجر به سیاه نمایی شود.

نبی پور دیگر اولویت نظام جمهوری اسلامی و دولت در کنار سلامت و معیشت و مسائل اقتصادی جامعه را تامین امنیت دانست و گفت: با وجود ترفندهای مستکبران کشور ما در اقتدار و امنیت قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم انتقاد پذیری مدیران افزود: اگر انتقاد در عملکرد مدیری تاثیر گذاشت و موجب برخورد سلیقه ای وی و نارضایتی مردم شد باید با چنین مدیری برخورد شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: دشمنان به صورت عامدانه برای جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش می کنند و برخی افراد هم آگاهانه یا ناآگاهانه بر این مساله دامن می‌زنند.   

وی گفت: افزایش مشارکت مردم در هر انتخابات موجب می شود افراد منتخب از پشتوانه قوی مردمی برخوردار باشند لذا باید از همه ظرفیتها برای حضور پرشور مردم در انتخابات سال آینده بهره گرفت.

نبی پور افزود: رقابتهای انتخاباتی نباید به تخریب و توهین یا تهدید امنیتی بیانجامد و باید به صورت سالم و در چارچوب قانون انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی در خراسان رضوی طی سال آینده با رعایت پروتکلهای بهداشتی در حال برنامه ریزی است و هیچ گونه چالش امنیتی در برگزاری این انتخابات وجود ندارد.  

فرماندار گناباد هم با اشاره به بهره برداری از ۶۴ طرح در بخشهای مختلف با هزینه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال طی دهه فجر در این شهرستان گفت: با احتساب این طرحها مجموع هزینه طرحهای دولت از ابتدای امسال در این شهرستان به ۲۲۰۰ میلیارد ریال می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۶ درصد افزایش دارد.

حامد قربانی افزود: علاوه بر این طرحها با تلاش دولت تدبیر و امید ۱۸ طرح عمرانی در ۹ سرفصل با اعتبار ۶ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجراست که از جمله آنها می توان به تکمیل ساختمان مجتمع آموزش عالی، احداث فرودگاه گناباد با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل ندامتگاه با ظرفیت ۵۰۰ نفر و راه آهن یونسی به گناباد به عنوان قطعه نخست خط ریلی مشهد به زاهدان به ترتیب با ۸۵ درصد و ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۶ طرح مثلت توسعه اقتصادی در قالب تفاهمنامه‌های چند جانبه با سرمایه گذاران ۱۰ طرح با هزینه هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تاکنون به بهره برداری رسیده و با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال ۱۸۴ نفر فراهم شده است.

فرماندار گناباد گفت: در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا ۱۴۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب هزار و ۵۴۹ پرونده با اشتغال یک هزار و ۸۱۸ نفر به متقاضیان پرداخت شده که تا پایان امسال به ۲۱۰ میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی افزود: هزار و ۵۰۰ تن اقلام حمایتی نیز از ابتدای امسال تاکنون با هدف تنظیم بازار و تثبیت قیمتها در این شهرستان توزیع شده و در قالب قرارگاه مواسات و همدلی نیز ۲۵ هزار و ۵۵۰ سبد کالا و ۷۵ هزار پرس غذا با هزنیه ۶۹ میلیارد ریال بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا توزیع شده است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.