معاون وزیر کشور گفت: راه اندازی ۱۵ بازارچه مرزی به تصویب دولت رسید تا برای ساماندهی کولبران مورد استفاده قرار بگیرد.

راه اندازی ۱۵ بازارچه مرزی به تصویب دولت رسیده است/ صید ترال در کشور متوقف شد

قدس آنلاین:حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در نشست خبری معاونان وزارت کشور ضمن تبریک دهه فجر با اشاره به عملکرد دولت گفت: با توجه به اعتباراتی که از دولت و مجلس به وزارت کشور تعلق گرفته، حدود ۳۰۰ کیلومتر انسداد مرز و ۲۲۷ پاسگاه مرزی افتتاح شد؛ همچنین بیش از یک هزار کیلومتر جاده‌ بازی ایجاد شد؛ افزون بر این گاز رسانی و آبرسانی به ۳۲۵ پاسگاه مرزی خدمات ارائه شده است. با توجه با اعتباری که تخصیص داده شده امیدواریم خلاهای مرزی شرق کشور نیز پوشش داده شود.

ذوالفقاری درباره صید ترال اظهار کرد: صید ماهی به‌ شکل ترال متوقف شد و دستورالعملی برای دولت ارسال شد تا منافع مرزنشینان تامین شود.

او افزود: با هماهنگی وزارت خارجه حدود ۱۵۰۰ زندانی که در کشورهای پاکستان، عراق و... زندانی بودند استرداد شدند که در اینجا دوران مجازات خود را بگذرانند؛ همچنین در حوزه مین زدایی حدود یک میلیون هکتار  زمین پاکسازی و در اختیار کشاورزان تعلق گرفت.

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه لایحه توسعه و امنیت پایدار تدوین شده است، افزود: تدوین این نامه بازارچه‌های مرزی و سامانه فروش سوخت مرزی  برای مرز نشینان  تدوین شده که حدود ۲۰ درصد از فروش سوخت مرزی به ۸ استان تعلق گرفته و بناست سه استان آذربایجان شرقی اردبیل و خراسان شمالی به آن‌ها اضافه شود؛ همچنین ۱۵ بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان، کردستان آذربایجان و خراسان دیده شده است. 

ذوالفقاری با بیان اینکه با همکاری وزارت کشور و دادگستری ۱۵۰۰نفر از زندانیان ایرانی در چهار کشور آزاد شدند و به کشور آمدند، گفت: همچنین در پاکسازی مناطق مین‌گذاری شده،  یک میلیون هکتار زمین پاکسازی شد.

او گفت: پرونده ۴۹۷ نفر از شهروندان در مرزهای مشترک با عراق تکمیل شد که ۹۵ مورد از آن مربوط به شهدا و ۴۰۲ مورد مربوط به جانبازان است.

ذوالفقاری ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم سامانه API است که الان در مرحله واگذاری به مجری است تا بتوانیم اطلاعات مسافرانی که به کشور سفر می‌کنند ثبت و مورد بهره برداری قرار گیرد.

او تصریح کرد: راه اندازی ۱۵ بازارچه مرزی به تصویب دولت رسید تا برای ساماندهی کولبران مورد استفاده قرار بگیرد و بتوانیم فعالیت مرز نشینان را در قالب فعالیت‌های مرزی کنترل کنیم.

معاون امنیت وزارت کشور در تشریح فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل گفت: ۲۵ دوره آموزشی برگزار شد و ۵۰۰ نفر مربی مسلط به این حوزه در حال فعالیت‌های آموزشی هستند تا بتوانیم جامعه را برای شرایط متغیر آماده کنیم.

او با اشاره به فعالیت‌های وزارت کشور در ساماندهی اتباع خارجی اظهار کرد: در طول این مدت ۸ مرحله آمایش اتباع افغانستانی بین حدود ۸۵۰ هزار نفر صورت گرفت و ازدواج اتباع خارجی با ایرانی سازماندهی شد.

ذوالفقاری ادامه داد: در بخش دادن تابعیت به افراد خاص ۵۹۷ نفر توانستند آن را کسب کنند و قانون جدیدی در خصوص ارائه گرفتن تابعیت توسط فرزندان ماحصل مردان خارجی با زنان ایرانی تصویب شده که پرونده آن‌ها در حال بررسی است.

ذوالفقاری تصریح کرد: ضرورت یک سامانه کامل که بتواند موارد مربوط به اتباع خارجی را ثبت کند، تکمیل شد و الان مورد بهره برداری دستگاه‌های همراه است.

او در ادامه عنوان کرد: خدمات رسانی به صورت الکترونیکی شده در کمتر از ۱۰ دقیقه کارت آمایش برای افراد صادر خواهد شد.

او درباره امنیت انتخابات بیان کرد: در حال تدوین زمینه‌های امنیت برای مراحل مختلف انتخابات هستیم، این برنامه ربزی‌ها رویکردهای مختلفی را شامل می‌شود که شامل سه مرحله قبل انتخابات و ایام تبلیغات، روز انتخابات و پس از آن است که به نظر شخصی من رقابت بین نامزدهای انتخابات می‌تواند برای نشاط مردم کشور و افزایش امنیت انتخابات موثر باشد؛ ما معتقدیم که فضای انتخابات باید به سمت رقابت سالم و برنامه ای به سمت رادیکال شدن پیش برود.

معاون امنیتی وزارت کشور با اشاره به دستگیری چند نفر در غرب کشور بیان کرد: افراد دستگیر شده در غرب کشور ارتباطی با داعش نداشتند و مرتبط با گروهک تروریستی پژاک بودند.

او در پایان با اشاره به نقش مردم در مهار بیماری کرونا در روزهای پایانی سال گفت: در این روزها نگران بازگشت بیماری هستیم که از مردم می‌خواهیم همکاری های لازم را در رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند؛ چنانچه هر زمان شاهد افزایش بیماری باشیم، دستورالعمل‌ها را افزایش خواهیم داد و محدودیت‌ها را بیشتر خواهیم کرد، ضمن اینکه ورود به شهرهای زرد و نارنجی ممنوع خواهد بود و محدودیت‌های شبانه فعلا ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.