واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از امروز آغاز شده و در مرحله اول به ۴۷۰ نفر از پرسنل کادر درمان تزریق خواهد شد.

آغاز واکسیناسیون کرونا در مشهد/ تزریق به ۴۷۰ نفر در مرحله اول

به گزارش قدس آنلاین، محمدجعفر صادقی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز در مراسم آغاز واکسیناسیون کرونا در مشهد و در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درحال حاضر و در مرحله اول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۴۷۰ نفر و طی دو مرحله واکسن تزریق می‌شود. در مجموع در مرحله نخست ۹۴۰ واکسن دریافت شده است. قرار بر این شده که در ابتدا کادر  درمان و مخصوصا افرادی که در آی‌سی‌یو فعال هستند و تا الان مبتلا به کرونا نشدند، واکسینه می‌شوند.

وی افزود: در سراسر دنیا اول واکسیناسیون از پرسنلی که در معرض خطر هستند، شروع شده. ایران هم واکسیناسیون را از پرسنل حوزه درمان شروع کرده است. بعد به تدریج بسته به مقدار واکسنی که وارد کشور می‌شود برای همه استفاده خواهد شد.

صادقی عنوان کرد: واکسیناسیون طی دو مرحله است که فاصله بین مرحله اول و مرحله دوم ۲۱ روز است.  کسی که الان واکسن روز اول را تزریق می‌کند، ۲۱ روز بعد نیز باید مرحله دوم واکسن را تزریق کند. دو هفته بعد از تزریق مرحله دوم واکسن ایمنی شامل حال افراد می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص میزان سهمیه واکسن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سهمیه  بستگی به مقدار واکسنی دارد که وارد کشور می‌شود و براساس آن سهمیه‌ای به دانشگاه‌ها تعلق می‌گیرد.

صادقی تصریح کرد: واکسن اسپوتیک، جزو واکسن‌های خیلی خوب و مطرح است و وزارت بهداشت آن را تایید کرده. اثربخشی و ایمن‌زایی این واکسن ۹۱.۶ درصد است. سازمان بهداشت به واکسن‌هایی که بالای ۷۰ درصد ایمنی داشته باشند مجوز تزریق می‌دهد. این واکسن جزو واکسن‌هایی ست که حداقل کارشناسان وزارت بهداشت حدود ۴ماه روی آن کار می‌کردند و آن را تایید کردند.

دکتر  امیررضا وکیلیان، رزیدنت بیهوشی آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان امام رضای مشهد و اولین فرد تزریق‌کننده واکسن در مشهد نیز به ایسنا گفت: حس خوبی بود که بعد از ۱۱ ماه زحمت کشیدن و اتفاقاتی که در این مدت مشاهده کردیم و لطمه‌های روحی که بر ما وارد شد، برایمان التیام‌بخش است که ببینیم روند تزریق واکسن با همین سرعت برای عموم مردم هم اتفاق بیفتد.

وی در خصوص احساسش قبل از تزریق واکسن گفت: قبل از تزریق واکسن کمی ترس داشتم ولی الان حس زیبایی دارم که به عنوان اولین نفر در خراسان رضوی توانستم واکسینه شوم.

رزیدنت بیهوشی آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان امام رضای مشهد بیان کرد : در دوران کرونا  پدرم را  به  علت کرونا از دست دادم  و رنج زیادی را تحمل کردم. الان خانواده و مادرم را دارم  و آرزویم این است که بتوانم آنها را صحیح و سالم در کنار خودم داشته باشم. آرزویم این است که بتوانم کل خانواده‌ام را واکسینه کنم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.