مرکز فرماندهی شرایط اضطراری شرکت گاز خراسان رضوی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی روز سه شنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در مشهد گشایش یافت.

مرکز فرماندهی شرایط اضطراری شرکت گاز خراسان رضوی گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در آیین بهره برداری از این مرکز گفت: مرکز فرماندهی شرایط اضطراری شرکت گاز استان به منظور تشکیل نشستهای ستاد مدیریت بحران شرکت گاز استان در شرایط اضطراری و بحرانهای محتمل ایجاد شده است.

سیدکمال الدین میرجعفریان افزود: این مجموعه در محلی ایمن و با رعایت استانداردهای لازم در مقابل بلایای طبیعی مقاوم بوده و شامل امکانات ویژه شرایط اضطراری در حوزه سیستم صوتی و تصویری، سیستمهای ارتباطی پایدار، سیستم خاموش کننده هوشمند و برق اضطراری است.

وی با اشاره به بروز حوادث پیش بینی نشده و تاثیر آن بر مصرف گاز در خراسان رضوی گفت: طی ۲ ماه گذشته با بروز برودت و سرمای هوا، میزان مصرف گاز خانگی افزایش یافت و تامین سوخت نیروگاه‌های برق را دچار مشکل کرد.

خراسان رضوی پیشرو در پدافند غیرعامل

رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ. ‌اس. ای) شرکت ملی گاز ایران هم در این مراسم گفت: اقداماتی که تاکنون در حوزه پدافند غیرعامل خراسان رضوی انجام گرفته، مبتنی بر یک فرماندهی پیشگیرانه و تقویت زیرساختها در زمان بروز حوادث غیرمترقبه بوده است.

غلامرضا بهمن نیا افزود: خراسان رضوی از قابلیتهای بسیار زیادی برخوردار است و خود را به درجه‌ای از توانمندی رسانده که زیرساختهای مقاومی را در برابر حادثه و بسترهای لازم را برای مدیریت بعد از حادثه ایجاد کرده است.

بهمن نیا ادامه داد: یکی از مهمترین فعالیتهای خراسان رضوی در حوزه توسعه گاز، ذخیره سازی آن است که این استان اقدامات باارزشی انجام داده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: فقط تعداد مشترکان گاز در مشهد یک میلیون و ۲۵۰ مورد است که با اشتراکهای گاز ۲۵ استان کشور برابری می‌کند.

افتخاری افزود: در راستای افزایش تاب آوری خراسان رضوی در زمان کمبود گاز و همچنین امنیت عرضه، مطالعات طرحی از ۱۰ سال قبل در راستای بی نیازی مشهد از منابع گازی خراسان رضوی آغاز شده که از منظر پدافند غیرعامل به یک ضرورت تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح، خطوط گاز علاوه بر تغذیه از پالایشگاه شهید هاشمی نژاد از طریق خطوط ۴۶ اینچ به خط گاز تهران متصل و گاز آن از طریق ذخایر جنوبی کشور تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: بعد از پیگیریهای مستمر، اجرای طرح اتصال خط گاز مشهد به خطوط گاز تهران به تصویب هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران رسیده و ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و هم اینک چهار پیمانکار در چهار مرحله در حال اجرای این طرح هستند.

افتخاری افزود: بهره برداری از طرح مزبور و اتصال مشهد به خط انتقال گاز سراسری، مشهد را در افق ۲۵ ساله از تامین گاز بی نیاز می‌کند و در راستای ارتقای تاب آوری خطوط انتقال گاز و مدیریت تامین گاز در شرایط اضطراری ناشی از قطعی گاز در موارد بحرانی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.