رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اصلاح قوانین دست و پاگیر در حوزه تولید به طور ویژه در دستور نهادهای قانونگذار است.

هفته‌ای یک سامانه تا عید راه اندازی می‌شود

قدس آنلاین: حجت الاسلام حسن درویشیان شامگاه سه شنبه در دیدار با آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: باعث افتخار ما است که در استان‌ها سفر کرده و در محضر بزرگانی همچون جنابعالی نکاتی را از تحولات قضائیه مطرح کنیم.

وی افزود: دوره جدید دوره تحول قوه قضائیه نام گذاری شده و سند تحول آن به تأیید مقام معظم رهبری هم رسیده و مأموریت‌های ویژه و متعددی بر عهده این قوه گذاشته شده است.

درویشیان ادامه داد: اجرای صحیح قانون و توجه به کرامت انسانی و تکریم مردم و هوشمندسازی قوه قضائیه و هر آنچه لازم است برای دسترسی راحت مردم به خدمات فراهم شود از اولویت‌های قوه است.

وی بیان کرد: سامانه‌های متفاوتی از جمله دادرسی الکترونیکی تعریف و راه اندازی شده و دیروز تمام دادرسی‌های سراسر کشور به آن مجهز شده اند.

درویشیان گفت: همچنین سامانه‌هایی برای استعلام سابقه افراد به صورت برخط تعریف شده و هم اکنون به صورت سیستمی انجام می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: قرار است هفته‌ای یک سامانه تا عید راه اندازی شود.

وی افزود: توجه به کرامت افراد بسیار مورد تأکید رئیس قوه قضائیه است و تسریع در رسیدگی بخصوص پرونده‌های مسن بسیار مورد اهمیت است.

درویشیان گفت: کاهش حبس و جایگزیتی احکام به جای زندان، پالایش زندان‌ها و توجه به خانواده زندانیان از دیگر برنامه‌ها است.

وی اضافه کرد: صدور سند رسمی برای اراضی ملی هم در حال انجام است تا جلوی فساد و زمین خواری گرفته شود.

درویشیان بیان کرد: در حوزه بازرسی یکی از مسائل مهم حمایت از تولید و سرمایه گذاری در کشور و استان هاست و در دیدارهای استانی رئیس قوه قضائیه و اینجانب همواره با واحدهای تولیدی دیدار داشته ایم.

وی با بیان اینکه اصلاح برخی قوانین که دست و پا گیر شده اند هم در دستور کار است‌، گفت: سال آینده هم نظام برنامه ریزی برنامه محور را در دستور کار قرار داده ایم و تمرکز بر حل این مسائل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.