چابهار- در حالی که بسیاری از مسئولان بهداشتی همواره بر خودداری از سفر در ایام کرونایی هشدار داده و اذعان می کنند این اقدام به طور حتم تبعات ناخوشایندی در ماه های آتی به همراه خواهد داشت اما متاسفانه بسیاری از گردشگران و هم چنین افراد غیر بومی در طی دو روز گذشته به سواحل سیستان و بلوچستان و بندر چابهار هجوم آوردند.

هجوم مسافران به بندر چابهار ؛ ابراز نگرانی مردم و مسئولان بالا گرفت

قدس آنلاین-گروه استان ها: بنا بر مشاهدات خبرنگار  ما در طی دو روز گذشته ترافیک در خیابان های منتهی به منطقه آزاد جابهار و هم چنین سواحل «رمین» و دریای بزرگ افزایش یافته که بررسی پلاک خودرو گواه این مدعاست که بخش زیادی از این خودرو ها برای سفر و گردش به این بندر زیبا پا گذاشتند.

 بنا بر گفته بسیاری از افراد محلی اگرچه همیشه حضور این همه میهمان ها مایه برکت و خوشحالی برای مردم این بندر بوده و به اقتصاد و معیشت آن ها کمک کرده است اما واقعیت اینست که در این ایام به دلیل انتشار ویروس کرونا سلامت مردم این شهر بندری به خطر خواهد افتاد.

در همین راستا بسیاری از شهروندان چابهاری خواستار برخورد جدی تر مسئولان با این موضوع هستند  و اذعان می کنند: مسئولان مربوطه باید پیش از این راه های ورودی به این بندر را مسدود می کردند.

بنا بر گفته بسیاری از شهروندان قبل از اینکه محدودیت ها از ۱۸ بهمن ماه و ممنوعیت تردد بین شهری در این استان و هم چنین کشور اعلام شود مسافران بسیاری به چابهار سفر کرده بودند ضمن اینکه در حال حاضر محدودیت تردد فقط برای خودرو ها اعمال می شود و مسافران بسیاری از طریق پرواز به این استان سفر کرده و در هتل ها اسکان گزیده اند که می بایست از این موضوع قبل از تعطیلات جلوگیری می شد.

بنا بر اظهارات علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در حال حاضر افزون بر ۹۰ درصد تخت ها در اماکن اقامتی و هتل های بندر چابهار پر است  و لذا همین موضوع بسیاری از شهروندان را نگران کرده است.

ضرب الاجل برای غیر بومی ها

در همین حال کوروش محمدی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار چابهار در خصوص این موضوع  اظهار کرد: متاسفانه در طی روز های گذشته شاهد حضور خودرو های بسیاری به این بندر بودیم که بنا بر تصمیمات گرفته  شده و هشدا های لازم در صورتی که این خودرو ها از این بندر خارج نشده باشند و یا در سطح شهر تردد داشته باشند طبق هماهنگی به عمل امده و طبق مقرررات جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی  افزود: هم چنین برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد در بازار ها به دلیل جاذبه گردشگری چابهار اعلام شده تا بازار و پاساژ ها از ساعت ۱۸ بعداظهر فعالیت خود را تعطیل کرده و از پذیرش مشتری در مراکز خرید خودداری شود.

وی با بیان اینکه سعی شده تا تمهیدات لازم برای تشخیص و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در سطح شهر در نظر گرفته شود در این رابطه اظهار کرد: به همین منظور در ورودی شهر و هم چنین هتل ها تمهیداتی برای تب سنجی و هم چنین تست کرونا اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تردد خودروها با پلاک غیر بومی در شهر چابهار محدود شده و از روز سه‌شنبه پلیس راهنمایی و رانندگی مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا جریمه ۵۰۰ هزار تومانی را اعمال خواهد کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه براساس اعلام شبکه بهداشت و درمان چابهار وضعیت شیوع، موارد ابتلا، مرگ و میر و بستری کرونا در این شهرستان نسبت به قبل بیشتر شده و راهی جز اعمال محدودیت‌ها نداریم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار چابهار بیان کرد: وضعیت نگران کننده حضور مسافران در چابهار در صورت عدم کنترل توسط متولیان می‌تواند شیوع ویروس کرونا را گسترش دهد.

محمدی با اشاره به اینکه تنها خودروهای دارای پلاک چابهار و یا بیمه نامه صادره از این شهر اجازه ورود به این شهر را دارند، گفت: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا تمام افرادی که وارد چابهار و یا از آن خارج می‌شوند تست کرونا دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.