اهواز- اگرچه تعداد بستری های ناشی از کرونا در طی یک ماه گذشته بنا به دلایل مختلف با سیب کاهشی روبرو بوده است اما متاسفانه باری دیگر بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و ساده انگاری موجب شده تا شاهد افزایش مجدد آمار مبتلایان باشیم.

کرونا در خوزستان شتاب گرفت؛ بی توجهی مردم به هشدار های بهداشتی

قدس آنلاین-گروه استان ها: با وجود اینکه در خوزستان شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم اما فضای مجازی سرعت و شتاب بیشتری به این موضوع داده تا آن جا که در فضای مجازی شایعه شده است تننها در شبانه روز گذشته افزون بر ۶۰۰ نفر در بیمارستان های استان بر اثر این بیمار یبستری شدند.

آمار های کاذب

در همین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  با بیان اینکه خبر ابتلای ۶۰۰ خوزستانی در شبانه روز گذشته کذب است اظهار کرد: در برخی از رسانه ها و منابع استانی خبری مبنی بر ابتلای ۶۰۰ خوزستان به کرونا منتشر شده بود، و این خبر صحت ندارد.

فرهاد ابوال‌نژادیان اظهار داشت‌: البته وضعیت استان خوزستان همچنان نگران کننده است و اگر مردم رعایت نکنند، ممکن است شاهد محدودیت ها و افزایش بیماران بیشتری باشیم.

بازدید های خانوادگی عامل انتشار بیماری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پی اعلام وضعیت آبی در خوزستان در هفته‌های گذشته، افزود: مردم فکر کردند کرونا تمام شده و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی موجب شد که شاهد این وضعیت باشیم.

وی با بیان اینکه دید و بازدیدهای خانوادگی یکی از علت‌های اصلی ابتلا در هفته گذشته بوده است، گفت: متاسفانه تعداد مبتلایان، به سرعت در حال افزایش است.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به افزایش موارد بیماری در خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر آمار بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان جهشی شده و تعداد مبتلایان، به سرعت در حال افزایش است.

ابول‌نژادیان گفت: دید و بازدیدهای خانوادگی یکی از علت‌های اصلی ابتلا در هفته گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه پایان سال و احتمال حضور مردم در مراکز خرید، بیان کرد: بخش عمده‌ای از مبتلایان به دلیل تردد درون شهری مبتلا شده‌اند بنابراین مردم باید کمتر در بازار و مراکز خرید حضور پیدا کنند و تا حد امکان به صورت الکترونیکی خرید کنند.

وی تصریح کرد: در صورت ادامه این روند، پیک تندی مانند پیک تابستان در پیش داریم.

ابول‌نژادیان بیان کرد: از مردم می‌خواهیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند تا این شرایط کنترل شود

مردم رعایت نمی کنند

گفتنی است مشاور معاون بهداشت و رییس مدیریت کاهش خطر و بلایای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز که به خوزستان سفر کرده بود شامگاه سه شنبه در نشست مدیریت کرونا در جنوب غرب خوزستان در فرمانداری خرمشهر گفت:وضعیت استان خوزستان از نظر رعایت بهداشت فردی ، شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک مطلوب نیست.

محمداسماعیل مطلق در این نشست افزود: سن ابتلا به بیماری کرونا در استان خوزستان بین ۳۰ تا ۴۴ سال است و شیب ابتلای به این بیماری در بین زنان خانه‌دار نیز در حال افزایش است.

وی ضمن هشدار نسبت به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان شادگان گفت: اگر روند ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان شادگان کنترل نشود این بیماری در کل خوزستان به سرعت گسترش خواهد یافت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست اظهار داشت: در سه شهرستان تحت پوشش دانشکده علوم

 محمد حیدری با بیان اینکه شرایط منطقه جنوب غرب خوزستان از نظر شیوع کرونا بسیار نگران کنند است گفت:برای پشت سرگذاشتن پیک جدید بیماری کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان نیاز به همکاری جمعی است.

وی به توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و خانواده‌های بیماران کووید ۱۹ در خرمشهر اشاره کرد و گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای خرمشهر فضای بسیار خوبی برای تبدیل به نقاهتگاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.