قدس: امسال راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در فضای میدانی به خاطر محدودیت‌های کرونایی امکان‌پذیر نشد اما این موضوع موجب نشد تا این مردم همیشه در صحنه لحظه ای عقب نشینی کرده و یا ذره ای در حمایت انقلاب در برابر استکبار جهانی کوتاه بیایند.

مردم ایران شور و شعور انقلابی را به نمایش گذاشتند

قدس آنلاین-مردم ایران اسلامی اگر چه امسال کرونا اجازه نداد که شانه به شانه یکدیگر و با مشتی گره کرده خیابان ها را به لرزه بیندازند اما به طرق مختلف از جمله رژه موتوری و هم چنین حضور پر شور در فضای مجازی عشق و ارادت خود را به انقلاب و آرمان های امام راحل در این روز فرخنده و خجسته به نمایش گذاشتند.

رژه موتوری

چهل و دو سال پیش در چنین روزی که مردم ایران اسلامی جشن پیروزی انقلاب خود را جشن گرفتند شاید کمتر کسی تصور می کرد طی چهار دهه و با وجود همه دشمنی‌ها، خباثت ها و تحریم‌ها بتواند همچنان سربلند مسیر پیشرفت را بپیماید و منادی شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» باشد.

جشن پیروزی ۲۲ بهمن امسال تفاوت معنی داری با سایر سالها دارد و آن خط بطلانی بر تبلیغات سوء دشمنان خارجی و معاندین داخلی بر یاس و نا امیدی مردم در پافشاری بر آرمان های انقلاب، اسلام، نظام محسوب می شود.

انقلاب اسلامی مردم ایران در حالی وارد پنجمین دهه از حیات خود شده است که توطئه ها و نقشه های دشمن پیچیده تر شده و بدخواهان هر روز برای جلوگیری از حرکت رو به پیشرفت کشور برای استقلال و ازادی مانعی جدید ایجاد می کنند که هوشیاری همه اقشار را برای خنثی کردن این دسیسه ها بیش از پیش می طلبد.

امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا حرکت موتوری ماشینی موجب شد تا خانواده ها حضور پر رنگ تری در این راسم داتشه باشند و با پرچم های ایران که زینت بخش خودرو های ان ها بود در این جشن بزرگ شرکت کنند.

راه پیمایی مجازی

امسال همراه با برپایی رژه موتوری به تناسب اقتضای شرایط و وضعیت موجود برنامه‌ریزی حضور در راهپیمایی فضای مجازی طراحی شده بود که میلیون ها نفر از مردم ایران در نشانی bahman99.ir به عنوان علاقمند به انقلاب و کسانی که روز ۲۲ بهمن و دهه فجر را گرامی می‌دارند با شعارهای مرتبط ثبت کردند.

برپایی ایستگاه های فرهنگی و  جشن پیروزی

همزمان با فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ویژه برنامه های  مختلفی در محلات مختلف پایتخت و هم چنین استان ها به مناسبت برگزاری جشن های دهه مبارک فجر با مشارکت سرای محله ها، مساجد و پایگاه های بسیج  به اجرا در آمد.

برپایی ایستگاه فرهنگی در تمامی محله ها با اجرای برنامه هایی نظیر توزیع و نصب پرچم جمهوری اسلامی بر روی خودرو، اکران تصاویر مربوط به دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و شعار نویسی خودرو، فضاسازی و آذین بندی و چراغانی و نصب تصاویر انقلاب و شهدای از جمله مراسم برنامه ریزی شده در استانه جشن پیروزی انقلاب بود.

همچنین تجلیل و تقدیر از ادبا، فرهیختگان، عکاسان و سایر چهره های شاخص معاصر و موثر در انقلاب اسلامی ایران، ساکن در منطقه، با تماس تلفنی، اهدای لوح سپاس و هدیه به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی با عنوان «تکریم فرهیختگان» از جمله برنامه هایی بود که همزمان در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.