دفتر مطالعات و برنامه‎ریزی‎های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی «پایتخت کتاب ایران» را منتشر کرد.

فراخوان انتخاب «پایتخت کتاب ایران» منتشر شد

قدس آنلاین: به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نهاد طرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» را با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می‌کند و شهرهای متقاضی شرکت در هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران می‏‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ نسبت به ارسال طرح‏‌های خود به دبیرخانه رویدادهای ترویج کتابخوانی اقدام کنند.

در این دوره از جشنواره  با توجه به شرایط به‌وجودآمده بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹)، توجه به ترویج کتابخوانی با استفاده از امکانات فضای مجازی در شهرها ضروری است. به همین دلیل بخش ویژه‌ای به جشنواره اضافه شده است که می‌تواند در بهره‌گیری و الگوگیری شهرها و ترویج کتابخوانی تاثیرگذار باشد.

طـرح انتخـاب و معرفـی پایتخـت کتـاب ایـران بـرای نخسـتین‌بـار در ۱۳۹۳ از سـوی معاونـت امـور فرهنگـی وزارت فرهنـگ و ارشـاد اسلامی در سراسـر ایـران بـرای ترویج کتاب‌خوانی برگـزار شـد و در شش دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهرهای اهواز (۱۳۹۴)، نیشابور (۱۳۹۵)، بوشهر (۱۳۹۶)، کاشان (۱۳۹۷)، یزد (۱۳۹۸) و شیراز (۱۳۹۹) توانسته‌اند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را کسب کنند.

هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی  و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌­ها و دهیاری­‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نهادهای دیگر برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌‏توانند به پایگاه اطلاعاتی شبکه ترویج کتابخوانی ایران به آدرس اینترنتی www.bookpromotion.ir مراجعه کرده یا با دبیرخانه این جشنواره واقع در تهران با شماره‎‌های ۸۸۳۴۲۹۷۹ – ۸۸۸۶۱۳۲۴ -۸۸۳۴۲۹۸۰  تماس بگیرند.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.