همزمان با ایام الله دهه فجر و به منظور گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح «رواق کتاب» با رعایت دستورهای بهداشتی در حرم مطهر رضوی برپا شد.

 «رواق کتاب» در حرم مطهر رضوی برپا شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد هاشمی، مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به جزئیات این طرح فرهنگی گفت: به منظور گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و رفع نیازهای فرهنگی زائران، طرح رواق کتاب برای دومین بار در صحن قدس حرم مطهر رضوی برپا شده است.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این رواق به صورت مداوم همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ پذیرای زائران و مجاوران، فعالان حوزه کتاب، نویسندگان و صاحب نظران است.
هاشمی اظهار کرد: برگزاری مسابقه و خوانش کتاب برای کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی و خاطره‌گویی، انجام تبلیغ چهره‌ به‌ چهره کتاب با همکاری اساتید و مربیان کودک و نوجوان اداره پاسخ‌گویی حرم مطهر، برنامه حلقه معرفت کتاب و منبر کتاب با حضور کار شناسان دینی، اساتید، نویسندگان و فعالان فرهنگی از جمله برنامه های اجرایی در قالب این طرح فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه رواق کتاب می تواند بستر مناسبی برای حضور نویسندگان و ناشران برای ارائه کتاب ها و آثارشان باشد، افزود: اختصاص مکانی برای مطالعه زائران و مجاوران، تولید و ارائه کتاب متناسب با نیازهای زائران و عرضه محتوای غنی به مخاطبین در حرم مطهر رضوی و ... از جمله روش هایی است که می توان با بهره گیری از آن زمینه تشویق و ترویج فرهنگ کتابخوانی را فراهم آورد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.