سردار سرتیپ احمد علی گودرزی گفت: در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران توفیق حاصل شد تا پاسگاه شناوری شهید صفرزاده را در آب‌های جنوبی کشور و در حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جاسک افتتاح کنیم.

 عرصه بر سوداگران مرگ در سواحل جنوب تنگ‌تر خواهد شد

قدس آنلاین:  فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه به ویژگی های مهم منطقه مورد نظر که پاسگاه در آن مستقر شد و ضرورت راه اندازی آن اشاره کرد و گفت: برخی از خورهای این منطقه مورد توجه قاچاقچیان مسلح موادمخدر بود و بعضاً مواد مخدر کلان را از طریق دریا جابجا می کردند، لذا احداث و راه اندازی یک پاسگاه شناوری در منطقه عمومی کرتی که حدفاصل حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جاسک و پایگاه دریابانی چابهار می باشد، ضروری بنظر رسید.

وی افزود: به حول و قوه الهی امروز شاهد افتتاح این پاسگاه هستیم و در ماههای گذشته تلاش های بسیاری شد تا این پاسگاه سیار به نحو مطلوب بازسازی و در محل مناسبی که با نظر کارشناسی مسئولان مرزبانی انجام گرفت مستقر شود.

سردار گودرزی با اشاره به فعالیت های این پاسگاه شناوری خاطرنشان ساخت: تعدادی گلف های تندرو و ۲۳ فوتی دریابانی در این پاسگاه حساس و مهم برای مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ و اشرار مسلح اختصاص پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت و انواع قاچاق نیز این پاسگاه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و در امنیت پایدار منطقه و همچنین امنیت برای صیادانی که با مجوز لازم فعالیت می کنند، نقش بسزایی دارد.

عالی ترین مقام مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نظارت و کنترل شناورهایی که در سطح حوزه استحفاطی این پاسگاه فعالیت دارند را با تعبیه ایستگاههای کنترل و نطارت فرماندهان این پاسگاه امری مهم و ضروری دانست.

سردار گودرزی صیادان و مرزنشینان را بازوان و سرمایه اصلی مرزبانی دانست و گفت: صیادان عزیزی که با تلاش مضاعف نان حلالی را برای خانواده های خود فراهم می‌کنند همیشه مورد حمایت و پشتیبانی مرزبانان هستند.

این مقام مسئول، امنیت مرزنشینان و صیادان را مهمترین اهداف استقرار این پاسگاه عنوان کرد و گفت: امروز هم که ما آمدیم برای افتتاح پاسگاه، خدا رو شکر صیادان عزیز از استقرار این پاسگاه بسیار ابراز خرسندی می‌کردند که جای بسی خوشحالی و قدرشناسی از این ولی نعمتان اصلی جامعه است.

وی رصد کامل و احاطه بر حوزه استحفاطی منطقه را از ویژگی‌های این پاسگاه شناوری برشمرد و تاکید کرد: با الحاق شناورهای تندرویی که الحمدلله با ارائه آموزش و تجهیزات نوین و تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی و راداری که می تواند پهنه ای از دریا و آب های سرزمینی و انحصاری کشورمان را تحت پوشش خود قرار دهد، این پاسگاه همچون نگینی در دریای عمان خواهد درخشید.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: این پایگاه مقری است که با استقرار آن کسی تفکر اینکه به خودش اجازه دهد در دریا مواد مخدر را جابجا کند و یا ایجاد شرارت و ناامنی در منطقه بوجود آورد، نخواهد داشت و دریادلان ما جدی و بدون اغماض با آنان برخورد خواهند کرد.

گودرزی اظهار داشت: این پاسگاه محلی است تا مرزبانان غیور هرمزگانی و سیستان و بلوچستان با تعامل و همراهی و همدلی در عمق دریا اقدامات گسترده عملیاتی و ماموریتی و وظایف ذاتی خود را بنحو مطلوب انجام دهند.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان ضمن گرامیداشت ۲۲ بهمن و سالروز پیروی انقلاب خاطرنشان کرد: امیدواریم در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، این پاسگاه مهم و اثرگذار در دریا بتواند در ایجاد تامین امنیت پایدار در دریا و سواحل جنوبی کشور تاثیر بسزایی بویژه در بحث مبارزه بی امان با مواد مخدر داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.