وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به یمن با وزیر خارجه عربستان سعودی درباره اوضاع یمن گفت‌وگو کرد.

بررسی وضع یمن در دیدار نماینده بایدن با مقام سعودی

به گزارش قدس آنلاین، «تیموثی لیندرکینگ» فرستاده ویژه جدید آمریکا در امور یمن امروز (چهارشنبه) در ریاض با  وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و درباره اوضاع در یمن گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی با فرستاده آمریکا درباره تحولات در عرصه یمن گفت‌وگو کرده و تلاش‌های مشترک برای حمایت از ابزار دستیابی به راه حل جامع سیاسی بحران یمن را بررسی کردند».

در این بیانیه آمده است که نشست مذکور با حضور «محمد بن سعید آل جابر» سفیر آمریکا در یمن برگزار شد.

به دنبال این دیدار، سفارت آمریکا در یمن هم اعلام کرد که فرستاده آمریکا در امور یمن در ریاض با گریفیتس نیز دیدار کرده است و دو طرف با یکدیگر، موضوع پایان جنگ یمن را بررسی کردند.

لیندرکینگ، دیپلمات کهنه‌کاری است که از جانب دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا به عنوان فرستاده جدید این کشور به یمن منصوب شده است؛ اقدامی که برخی رسانه‌ها آن را نشانه دیگری بر تغییر رویکرد واشنگتن در قبال پرونده یمن با آغاز دوران ریاست جمهوری بایدن قلمداد می‌کنند.

بایدن تصمیم گرفته است که حمایت آمریکا از عملیات ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی به یمن را متوقف کند و تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در تروریستی خواندن گروه انصارالله را لغو کند.

سفر نماینده بایدن در امور یمن به ریاض به دنبال سفر«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن در روز دوشنبه به تهران و رایزنی با مقامات ایرانی درباره اوضاع یمن و راه حل بحران یمن از طریق مذاکره انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.