رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: بیشتر کودکانی که به دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه می کنند، خود و یا والدین آنها سابقه حضور در اجتماعات و دورهمی ها داشتند.

حضور در دورهمی‌ها مهمترین عامل ابتلا کودکان به بیماری است

به گزارش قدس آنلاین، سید علی جعفری خاطر نشان کرد: در اوایل شیوع بیماری، بستری و مرگ و میر در کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار کمتر دیده می‌شد، اما این به آن معنا نبود که کودکان دچار نوع بی‌علامت و کم علامت بیماری نمی‌شوند، بنابراین ممکن بود خیلی از موارد ابتلاء به کووید ۱۹ در کودکان تشخیص داده نشود.

عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: خوشبختانه علائم بیماری کرونا در کودکان اغلب به شکل خفیف است و این بیماری همچنان برای این سنین با خطرات کمتری همراه است اما این بدان معنا نیست که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود.

وی تاکید کرد: با توجه به تغییر مداوم شکل ویروس و علائم مختلف این بیماری و بروز مشکلات جدی تر در بدن فرد مبتلا با شناخت بیشتر از این بیماری از همه مردم تقاضا داریم که به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با بیان اینکه متأسفانه بیشتر کودکانی که به دلیل ابتلاء به کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کنند، خود و یا والدین آنها در اجتماعات و دورهمی ها شرکت داشتند افزود: دور همی های خانوادگی به مراتب خطرناک‌تر از حضور در مراکز درمانی است و دلیل آن هم واضح است، چراکه در مراکز درمانی تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود ولی در مهمانی‌های خانوادگی اینطور نیست.

جعفری در خصوص علائم بیماری کووید -۱۹ در کودکان اظهار کرد: از علائم شایع می‌توان به تب، علائم دستگاه تنفسی (کودکان مبتلا به نوع خفیف بیماری علائمی نظیر آبریزش بینی، سرفه یا گلودرد را تجربه می‌کنند)، علائم گوارشی و درد عضلانی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برخی از کودکان در زمان ابتلاء به کووید -۱۹ دچار استفراغ، اسهال یا درد شکم می‌شوند، همچنین بی‌میلی کودک نسبت به غذا خوردن نیز در ابتلاء به کرونا مشاهده می‌شود.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد خاطر نشان کرد: در مواردی PCR (تست مولکولی تشخیصی) ویروس کرونا در کودکان مبتلا ممکن است منفی باشد، اما بررسی آنتی بادی می‌تواند با نتایج مثبت همراه باشد و معمولاً کودک سابقه تماس با فرد مبتلا را دارد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.