مراسم بهره برداری از ۸۲۲ تخت بیمارستانی با حضور رئیس جمهور و به صورت تصویری آغاز شد.

بهره برداری از ۸۲۲ تخت بیمارستانی آغاز شد

قدس آنلاین:

در پنجاهمین برنامه افتتاح جهش تولید، ۹ پروژه بیمارستانی وزارت بهداشت و درمان در استان‌های تهران، خوزستان، همدان، ‌مازندران، خراسان شمالی، کرمان و بوشهر صبح امروز (پنجشنبه) با دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

این مراسم در قالب هفدهمین آیین افتتاحیه پروژه‌های بهداشتی و درمانی با عنوان پویش «ره سلامت» برگزار می‌شود.  این پروژه‌های بیمارستانی با مجموع ۸۲۲ تخت که با سرمایه گذاری ۱۳۵۵ میلیارد تومان افتتاح شدند، برای یک هزار و ۷۱۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

افتتاح بیمارستان باغملک

بیمارستان ۱۴۰ تخت خوابی باغملک به کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و با اعتبار ۲۵۹ میلیارد تومان و با زیربنای ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۱۴۰ تخت خواب شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و تصویربرداری است که موجب اشتغال زایی ۱۶۴ نفر می‌شود.

افتتاح بیمارستان شهر قدس

بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی شهر قدس به کارفرمایی شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی کل کشور نیز با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان و با زیربنای ۱۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع و تعداد ۱۶۰ تخت خواب شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، بلوک زایمان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و تصویربرداری است و همچنین منجر به اشتغال زایی ۴۲۰ نفر می‌شود.

افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابی شهدای هسته‌ای بوشهر

بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر با ظرفیت ۱۱۰ تخت بیمارستانی و کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سازمان انرژی اتمی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان با زیربنای ۸۲۰۰ مترمربع و اشتغال زایی ۳۳۰ نفر شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، سی تی اسکن، آزمایشگاه و تصویربرداری است.

افتتاح بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی شهید سلیمانی در تویسرکان

بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی سپهبد شهید قاسم سلیمانی در تویسرکان نیز به کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان و اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان با زیربنای ۱۶ هزار و ۹۳۴ مترمربع شامل بخش‌های بستری، جراحی، مراقبت‌های ویژه، بلوک زایمان، اورژانس، آزمایشگاه و تصویربرداری است که منجر به اشتغال زایی ۲۷۷ نفر می‌شود.

افتتاح مرکز تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی بجنورد

مرکز تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بجنورد به کارفرمایی بنیاد امور بیماری‌های خاص و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، دارای بخش‌های دیالیز، شیمی درمانی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و کلینیک‌های تخصصی با زیربنای ۳۶۳۰ مترمربع است که برای ۴۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

افتتاح مرکز درمانی آیت الله هاشمی رفسنجانی شهر بابک

مرکز درمانی تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهر بابک در استان کرمان نیز به کارفرمایی بنیاد امور بیماری‌های خاص و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان دارای بخش‌های دیالیز، شیمی درمانی، تالاسمی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و کلینیک‌های تخصصی با زیربنای ۳۱۵۰ مترمربع است که  این مرکز منجر به اشتغال زایی ۴۰ نفر می‌شود.

افتتاح بیمارستان زنان در اسفراین

بیمارستان تخصصی ۴۸ تخت خوابی زنان و زایمان اسفراین در استان خراسان شمالی به کارفرمایی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اسفراین با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان و دارای بخش‌های زنان، نوزادان، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و اتاق عمل است. زیربنای این بیمارستان ۳۰۸۰ مترمربع است و منجر به اشتغال زایی ۹۲ نفر می‌شود.

توسعه بیمارستان بوعلی ساری

همچنین در این مراسم، طرح توسعه ۱۲۰ تخت خوابی بیمارستان بوعلی ساری با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان نیز افتتاح می‌شود. این بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی با زیربنای ۷۵۰۰ مترمربع شامل بخش‌های اورژانس، بستری، جراحی، بخش مراقبت‌های ویژه و اتاق‌های عمل است و همچنین برای ۲۵۰ نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

توسعه بیمارستان ۱۷ شهریور آمل

طرح توسعه بیمارستان ۱۷ شهریور آمل با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان، با زیربنای چهار هزار مترمربع شامل بخش‌های اورژانس، بخش بستری اورژانس، بخش‌های بستری داخلی، سی تی اسکن و تصویربرداری است و برای ۱۰۰ نفر اشتغال زایی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.