سرپرست معاونت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی از دستگیری عامل کودک آزاری در نیشابور خبر داد و گفت:با توجه به وضعیت روحی و روانی کودک، وی در جمع خانواده اش حضور دارد.

عامل کودک آزاری در نیشابور دستگیر شد/ کودک به جمع خانواده بازگشت

به گزارش قدس آنلاین، شهره شاهرودی با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی که در آن یک کودک با دستان بسته در محیط آپاراتی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، گفت: زمان وقوع کودک‌آزاری با ضرب و شتم در فیلمی با همین مضمون که اخیراً در فضای شبکه‌های اجتماعی منتشر و مطرح شد مربوط به یک سال پیش است.

وی افزود: این فیلم در پی مفقود شدن گوشی همراه فرد کودک‌آزار توسط شخصی در فضای مجازی منتشر شده که گوشی همراه را پیدا کرده است.

سرپرست معاونت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داد کودک‌آزاردیده ۱۱ ساله شاگرد یک واحد تعمیرت لاستیک خودروها یا آپاراتی واقع در شهر نیشابور و پسرعمه مالک و کارفرمای همین مغازه است.

وی گفت: این کودک بخاطر دیر حضور یافتن در محل کار، از سوی کارفرمای خود مورد ضرب و شتم و آزار قرار گرفته و صحنه آن نیز با دوربین تلفن همراه ضبط شده بود.

شاهرودی افزود: پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی، با شکایت سازمان بهزیستی، پیگیری دادستانی و اقدام پلیس فتا در نیشابور فرد کودک‌آزار دیروز ۲۲ بهمن شناسایی و دستگیر شد.

وی بیان کرد: این کودک که هم‌اینک مشکلی از لحاظ روحی و روانی ندارد، بر اساس ارزیابی و تشخیص مددکاران اورژانس اجتماعی در جمع خانواده خود و شرایط امن قرار دارد. مادر کودکی که در فیلم مورد ضرب و شتم قرار گرفته زنی خانه‌دار و پدر وی کارگر روزمزد هستند.

شاهرودی گفت: کماکان نظارت، مراقبت و پیگیری لازم در این خصوص جریان دارد تا در صورت تشخیص تخصصی و نیاز، مداخلات حمایتی از کودک و خانواده انجام شود.

سرپرست معاونت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: هدف همه این اقدامات، تلاش برای برخورداری کودکان از فضا و فرصت لازم مناسب به منظور رشد مناسب است.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.