رئیس اداره بیان‌زدایی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه پروژه‌های بیابان زدایی باعث تغذیه سفره‌های زیرزمینی، تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر می‌شود، گفت: کانون فرسایش بادی شهرستان مه‌ولات سالانه ۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و تاسیسات خسارت وارد می‌کند.

فرسایش بادی سالانه ۳۰ میلیارد ریال به مه‌ولات خسارت وارد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با گرامیداشت دهه فجر، پروژه‌های بیابان‌زدایی در شهرستان مه‌ولات با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و با حضور رئیس اداره بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری خراسان‌رضوی به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی در حاشیه بازدید از محل کانون فرسایش بادی منطقه نوبهار مه‌ولات اظهار کرد: اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی باعث تثبیت شن‌های روان، مهار ریزگرد‌ها و مهار روان‌آب‌ها می‌شود.

محمود زنگنه با اشاره به اینکه تقویت پوشش گیاهی منطقه، حفاظت از تاسیسات، اراضی کشاورزی و راه‌های مواصلاتی از جمله مزایای پروژه‌های بیابان‌زدایی است، از مزایای مهم این پروژه‌ها را جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: کانون فرسایش بادی شهرستان مه‌ولات سالانه ۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و تاسیسات خسارت وارد می‌کند و امیدواریم با انجام پروژه‌های بیابان‌زدایی در شهرستان از بروز خسارت بیشتر جلوگیری کنیم.

کانون فرسایش بادی مه‌ولات به مساحت ۵۰ هزار هکتار است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مه‌ولات نیز اظهار کرد: کانون فرسایش بادی شهرستان ۵۰ هزار هکتار است که برای ۲۷ هزار هکتار آن طرح مطالعاتی انجام شده است.

علیرضا قادری افزود: در طول ۴ دهه گذشته ۱۵ هزار هکتار از محل کانون فرسایش بادی مه‌ولات به وسیله جنگل دست کاشت و کاشت تاغ تثبیت شده است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با ایام فرخنده دهه فجر شاهد بهره‌برداری از پروژه بیابان‌زدایی شهرستان شامل ۲۵۰ هکتار نهال‌کاری با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بودیم که این امر تاثیر به‌سزایی در حل مشکلات حوزه بیابازدایی خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.