رئیس شورای شهر مشهد گفت: سرانه هزینه جاری هر شهروند در سال ۹۶، ۳۰۰ هزارتومان بوده که درحال حاضر به ۱.۲ میلیون‌ تومان افزایش یافته و سرانه هزینه عمرانی هر شهروند مشهدی هم از حدود ۶۰۰ هزارتومان، امسال به ۳میلیون تومان رسیده است؛ برهمین اساس، برای یک خانواده ۴نفره در این شهر، ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان در سال هزینه می‌شود.

 سهم هر شهروند مشهدی از بودجه عمرانی و شهرداری در سال  جاری ۴.۲ میلیون تومان بوده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری، همزمان با آخرین روز اعمال تخفیف ۲۴ درصدی عوارض، بازدیدی از برخی مناطق شهرداری انجام داد و با کارکنان شهرسازی و درآمد آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس شورای شهر مشهد در حاشیه این بازدیدها اظهار کرد: همه‌ساله شهرداری مشهد با مصوبه شورای شهر، درصدی تخفیف برای عوارض ساختمانی و نوسازی و خودرو درنظر می‌گیرد و شهروندان نیز سعی می‌کنند تا از این ظرفیت قانونی بهره لازم را ببرند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، هم‌زمانی اعمال تخفیف با شیوع ویروس کرونا و همچنین اصلاح نرخ عوارض سبب شد تا فشار زیادی به همکاران ما در شهرداری وارد شود و شرایط سختی را برای آنها رقم زد، گفت: امسال، براساس تجربه سال ۹۸، این بازه زمانی به یک ماه افزایش یافت و از سوی دیگر با شیوه‌نامه ابلاغی از سوی شهرسازی، تدابیر مناسبی هم در بحث پرونده‌های ساختمانی و تسریع در پاسخگویی به این پرونده‌ها اندیشیده شد که کمک شایانی به مناطق کرد.

حیدری در ادامه افزود: براساس گزارش ارائه شده از سوی معاونان شهرسازی مناطقی که از آن‌ها بازدید شد، تا روز ۲۱ بهمن‌ماه، تمامی پرونده‌ها و تقاضاهای شهروندان به مرحله صدور فیش رسیده و امروز هم این پاسخگویی به خوبی انجام شده است؛ شهروندان عزیز مشهدی که فیش آنها صادر شده می‌توانند ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز نسبت به پرداخت اقدام کنند.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه تخفیف ۲۴ درصدی تا ۱۰ اسفندماه شامل بخش آتش‌نشانی و پسماند قبوض نوسازی می‌شود، تصریح کرد: تاکنون استقبال شهروندان از پرداخت عوارض، قابل تقدیر بوده است و از این مشارکت و همراهی آنها تشکر می‌کنیم.

وی گفت: تورم و شرایط سخت اقتصادی همانگونه که در زندگی همه ما ملموس است، در اداره شهر هم کاملا حس می‌شود ولی با عین حال فعالیت‌های عمرانی سطح شهر چندبرابر شده و ضرورت مشارکت و همراهی مردم بیش از پیش حس می‌شود.

حیدری با بیان اینکه هزینه ماهیانه اداره شهر از ۳ میلیارد تومان سال ۹۶ به ۱۱ میلیاردتومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است، اظهارکرد: سرانه هزینه جاری هر شهروند هم در سال ۹۶، ۳۰۰ هزارتومان بوده که درحال حاضر به ۱.۲ میلیون‌ تومان افزایش یافته و سرانه هزینه عمرانی هر شهروند مشهدی هم از حدود ۶۰۰ هزارتومان، امسال به ۳میلیون تومان رسیده است؛ برهمین اساس، برای یک خانواده ۴نفره در این شهر، ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان در سال هزینه می‌شود.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره دشواری و سختی تامین منابع این هزینه‌ها، گفت: بدون شک عدم همراهی مردم، مدیریت شهری را در اداره شهر با مشکل روبرو خواهد کرد؛ همه ما بیشترین وقت خود را در شهر سپری می‌کنیم و به مثابه خانه دوم ماست، پس باید فضایی تمیز، برخوردار از محیط زیستی مناسب و حمل‌ونقل منظم باشد.

وی با بیان اینکه شهروندان مشهدی در دوره پنجم مدیریت شهری همراهی بسیار خوبی داشته‌اند و صبوری کرده‌اند، افزود: بسیار خرسندیم که ثمره این همراهی و مشارکت را در نقطه به نقطه شهر می‌بینند؛ باور داشتیم که اگر مردم احساس کنند معادل عوارض پرداختی آنها در شهر هزینه می‌شود، با جان و دل عوارض خود را پرداخت می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.