معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگرچه وضعیت مشهد در نرم افزار ماسک آبی شده است، اما با شواهد موجود احتمال خطا در رنگ بندی کرونایی این شهر وجود دارد.

احتمال خطا در اعلام وضعیت آبی کرونایی مشهد وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان اول گفت: اگرچه وضعیت مشهد در نرم افزار ماسک آبی شده است، اما با شواهد موجود احتمال خطا در رنگ بندی کرونایی این شهر وجود دارد.

وی افزود: در حال مکاتبه با متولیان نرم افزار «ماسک» پیرامون وضعیت آبی مشهد هستیم، چرا که در هفته‌های اخیر شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش تجمعات و رفت و آمدها بوده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش شیب ملایم موارد بستری روزانه ناشی از کرونا در خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر مراجعان سرپایی دارای علائم مشکوک نیز به میزان حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

قلیان تاکید کرد: در رنگ‌بندی جدید ماسک، شهر کاشمر هم نارنجی شده است در صورتی که شهرهای همجوار مانند خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ همان شرایط را دارند، اما همچنان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رنگ آبی مشهد و نارنجی کاشمر با توجه به مستندات موجود مورد اعتراض است و بنابراین مجدداً آمار را ارسال کردیم تا درباره وضعیت شهرها بازبینی صورت گیرد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.