همزمان با جشن چهل و دو سالگی پیروزی انقلاب اسلامی مراسم جشن ازدواج جمعی از زوج های جوان کشور به میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

برپایی جشن ازدواج جمعی از نومزدوجین کشور در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مراسم جشن ازدواج اولین گروه از زوجین جوان سراسر کشور با حضور ۷۰ زوج از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی با رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب طرح آموزشی، فرهنگی و زیارتی زوج های زائر با عنوان «هم‌سایه» با میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در رواق شیخ طوسی برگزار شد.
این گروه ۱۴۰ نفره زائر پس از تشرف به بارگاه منور امام رضا(ع) و زیارت با استقبال خادمان حرم مطهر رضوی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) به محل مراسم هدایت شدند و در آیین باشکوه و معنوی جشن ازدواج شرکت کردند.
حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد نصیری؛ کارشناس مسائل دینی در این مراسم در مورد نقش مودت و رحمت در تحکیم بنیان خانواده مطالبی را بیان کرد و گفت: یکی از مواهب بزرگ الهی وجود همسر برای آرامش زندگی انسان است.
وی با بیان آیه «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ؛ و از نشانه‌های او اینکه همسرانی از جنس خود شما برای شما آفرید، تا در کنار آنها آرامش یابید، و در میانتان مودت و رحمت قرار داد، در این نشانه‌ هایی است برای گروهی که تفکر می‌ کنند»، افزود: خداوند که انسان را برای زندگی اجتماعی آفریده است، این دو اصل را به عنوان پیوند و ربط ضروری در جان او ایجاد کرده است.
مراسم پیوند آسمانی این گروه از زوج‌های جوان با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و مداحی آغاز شد و با اجرای برنامه‌های تواشیح، سخنرانی، اهدای یک جلد کلام الله مجید به همراه بسته فرهنگی به هر کدام از زوجین ادامه یافت.
این گروه از زوجین پس از بهره مندی از برنامه‌های تدارک دیده شده و شرکت در نماز جماعت از خوان پر برکت امام هشتم(ع) در مهمانسرای حضرت متنعم شدند.
نومزدوجین شرکت کننده در «طرح هم‌سایه» به مدت ۳ روز در محل زائر شهر رضوی اسکان یافته‌اند و در طول اقامتشان در این مکان از دوره‌های آموزشی فرهنگی مهارت‌ های زندگی و خانواده، روانشناسی زن و مرد و خانواده رضوی، برنامه معنوی شمیم رضوان، حکایت آفتاب، حرم گردی و... بهره مند شدند.
یادآوری می‌شود؛ آیین ازدواج نومزدوجین کشور در راستای ترویج ازدواج آسان، حمایت مادی و معنوی، ارتقاء سطح آگاهی و تحکیم زندگی مشترک زوج‌های جوان از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی طراحی شده است و زوجین به صورت مرحله‌ای و گروهی برای حضور در این برنامه‌های به مشهد مقدس سفر می کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.