رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در تلاشیم تا بهار ۱۴۰۰ راه آهن قزوین - رشت را به بندر کاسپین و خلیج فارس را به دریای خزر متصل کنیم.

اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا بهار ۱۴۰۰

قدس آنلاین: محمدباقر نوبخت در بازدید از طرح ملی راه آهن رشت به بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در دو قطعه شش و هفت در حال تکمیل است، گفت: قطعه شش تقریبا به مرحله نهایی رسیده و حتی بخشی از آن ریل‌گذاری شده است.

وی افزود: در قطعه هفت نیز منتهی به بندرکاسپین در منطقه آزاد انزلی است، یک پل به طول ۲۶۰ متر طراحی و عملیات ساخت آن آغاز شده؛ این پل باید از روی بزرگراه رشت - انزلی عبور کند و با توجه به اهمیت این طرح گروه های فنی و اجرایی با سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به زمان بهره برداری و تکمیل راه آهن سراسری رشت به بندر کاسپین، گفت: در تلاشیم در بهار سال آینده و قبل از اتمام دوره خدمت دولت دوازدهم بتوانیم قطعه قزوین - رشت را به بندر کاسپین وصل کنیم و با تکمیل این مسیر در واقع بتوانیم خلیج فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی برسانیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: اتصال راه آهن سراسری به بندر کاسپین موجب افزایش سهم کشورمان در حوزه ترانزیت و افزایش انتقال بار از کشورهای شمالی ایران به خلیج فارس خواهد شد.

وی همچنین از کتابخانه مرکزی رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.