۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۸
کد خبر: 739702

بایرن مونیخ بهترین تیم باشگاهی حال حاضر جهان با پیروزی در دیدار نهایی جام باشگاه‌های جهان، افتخار دیگری به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد.

بایرن مونیخ جام باشگاه‌های جهان را فتح کرد

قدس آنلاین: تیم فوتبال بایرن‌مونیخ آلمان به قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رسید تا ششگانه تاریخی خود را تکمیل کند.

به گزارش ایرنا؛ پنجشنبه شب در دیدار پایانی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان که به میزبانی دوحه قطر برگزار شد، بایرن‌مونیخ آلمان به مصاف تیم سخت‌کوش تایگرز مکزیک رفت و در نهایت به برتری یک بر صفر دست یافت.

«بنجامین پاوارد» مدافع کناری فرانسوی، تنها گل این دیدار را در دقیقه ۵۹ به ارمغان آورد. ابتدا این گل از سوی کمک داور دوم به دلیل آفساید بودن مردود شد اما سیستم کمک داور ویدئویی نشان داد که گل در شرایط سالم به دست آمده و پذیرفته شد.

در نهایت بایرن این دیدار را با برتری یک بر صفر به اتمام رساند تا ششگانه تاریخی خود را تکمیل کند. این تیم پیش از این در بوندسلیگا، جام حذفی آلمان، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و سوپر جام آلمان به قهرمانی رسیده بود.

با این اوصاف «هانسی فیلیک» سرمربی بایرن که موفق شد تیمش را به ۶ گانه (قهرمانی در تمامی رویدادهای ممکن) برساند، نامش را در کنار «پپ گواردیولا» در تاریخ جاودانه کرد.

بر این اساس، بایرن مونیخ به دومین تیم تاریخ تبدیل شد که موفق به فتح ۶ گانه می‌شود. پیش از این، بارسلونا در سال ۲۰۰۹ با هدایت «گواردیولا» به‌عنوان نخستین تیم به ۶ گانه رسیده بود.

پیش از این و در دیدار رده‌بندی، پالمیراس برزیل و الاهلی مصر به تساوی بدون گل رسیدند و الاهلی با برتری در ضربات پنالتی به مقام سومی دست یافت.

جام باشگاه‌های جهان هر سال با حضور قهرمانان قاره‌های مختلف برگزار می‌شود.

رده‌بندی نهایی جام باشگاه‌های جهان

۱-بایرن مونیخ از آلمان

۲-تایگرز از مکزیک

۳-الاهلی از مصر

۴-پالمیراس از برزیل

۵-الدحیل از قطر

۶-اولسان هیوندا از کره جنوبی

انتهای پیام/

​​​

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.