مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره فیلم فجر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، نمونه بارزی از زیست کرونایی بود.

۱۰ هزار نفربه تماشای فیلم های جشنواره فجر مشهد نشستند

به گزارش قدس آنلاین جعفر مروارید افزود:حضور مردم در سینماها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، الگویی از "مشارکت همراه با سلامت" مردم در سینماها، بود  و این الگو می تواند برای سایر رویدادهای فرهنگی و هنری کشور، نیز  نهادینه شود.
وی با بیان این که هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد با اکران جدول کامل سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به کار خود پایان داد، تاکید کرد: حدود ۱۰ هزار نفر در مشهد، با رعایت پروتکل های بهداشتی،  به تماشای فیلم های این جشنواره در سینماهای هویزه، آفریقا(سینمای رسانه)، سیمرغ، اطلس، گلشن و ویلاژ توریست در ۲ سیانس ۱۵ و ۱۸ نشستند. 
وی افزود:سینمای رسانه در هر سیانس، میزبان یکصد نفر از اهالی رسانه و یکصد و پنجاه نفر از اصحاب فرهنگ وهنر بود.
دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، ادامه داد: ژانرهای درام اجتماعی، آسیب شناسی فرهنگی، دفاع مقدس، انتخاب های اخلاقی ، فن زندگی،  عدالت خواهانه، و کمدی اجتماعی، در این دوره جشنواره، حضور داشتند.
 وی در خصوص برنامه های جنبی این جشنواره گفت: سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان نیز، همزمان با این جشنواره به مدیریت  انجمن سینمای جوان برگزار شد و ۱۳ فیلم در ۲ روز، از هنرمندان خراسانی در سینما هویزه مشهد، اکران و مورد استقبال مخاطبین و هنرمندان واقع شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: رونمایی مستند" از فرش تا عرش" با نگاهی به زندگی عالم وارسته مرحوم ”واله” رضوان الله علیه، و نیز امضای تفاهم نامه حمایت از فیلم های مستند هویت بخش و فیلم‌های کوتاه با شهرداری مشهد، از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره بود.

وی با اشاره به حضور تاثیر گذار اصحاب رسانه در این جشنواره اظهار داشت: برنامه میزانسن ویژه این جشنواره هر روز از سیمای استان تولید و پخش شد، همچنین شهرآرا نیز، روزانه در ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه، برنامه ای زنده را از محل سینمای رسانه پخش می کرد.

مروارید، سخت گیری در رعایت پروتکل های بهداشتی را از دیگر ویژگی های این جشنواره دانست و گفت: به دلیل شرایط شیوع کرونا، یک سوم از ظرفیت سالنهای سینمایی مشهد در زمان نمایش فیلمها مورد استفاده قرار گرفت و همه پروتکلهای بهداشتی اعم از فاصله گذاری بین صندلی‌ها، استفاده از تب سنج در هنگام ورود، گندزدایی و ضدعفونی کردن مداوم سالنها، قرار دادن محلولهای ضدعفونی کننده در سالن های انتظار و جلوگیری از تجمع تماشاگران در هنگام خروج و ورود، رعایت شد.
وی در پایان از همکاری صمیمانه شهرداری مشهد، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مدیران سینماهای مجری جشنواره در مشهد قدردانی نمود.

هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.