نشریه آمریکایی در تحلیلی با بررسی ویژگی های دوران پساترامپ نوشت:هیچ تضمینی نیست که ترامپ بار دیگر با جنجال‌های فراوان، در عرصه معادلات سیاسی و اجتماعی آمریکا ظاهر نشود.

ترامپ رفت اما حکایت همچنان باقی است...

به گزارش قدس آنلاین، پیتر نیکولاس کارشناس مسائل کاخ سفید در نشریه آتلانتیک نوشت: رئیس جمهور سابق آمریکا که در دوره حضور خود در قدرت، از هیچ جنجال افکنی دریغ نمی‌ورزید و هر مطلبی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشت و ایجاد بحران می‌کرد، به صورت ناگهانی ،پس از کنار رفتن از قدرت، به این رویه‌ پایان داده است. این مساله در نوع خود می‌تواند برای بسیاری از آن‌هایی که به این نوع از رفتارهای ترامپ عادت کرده بودند ، گمراه کننده و عجیب به نظر برسد.

 ناظران، تحلیلگران و چهره‌های دانشگاهی که لحظه به لحظه، اعمال و اقدامات ترامپ را دنبال می‌کردند، اکنون با یک وضعیت جدید رو به رو شده اند: "آمریکایِ بدون ترامپ". آن‌ها اکنون می‌توانند با آرامش به گوشی تلفن همراه خود بنگرند و هیچ نگرانی از این نداشته باشند که مبادا ترامپ، جنگی را آغاز کرده باشد و یا اتحادی را درهم شکسته باشد.

با این همه، نباید فراموش کرد که با توجه به روند مجدد استیضاح ترامپ، او بار دیگر به صحنه و مرکز توجهات باز خواهد گشت. از سویی باید به این نکته نیز توجه داشت که "ترامپیسم"، ابعادی گسترده داشته و دارد. ترامپ هنوز هم در میان جمهوریخواهان نفوذ دارد و می‌تواند از این مساله استفاده کند.

"سارا لانگ وی" از منتقدان جدی ترامپ می‌گوید ترامپ از قدرت کنار رفته با این حال، دیوانگی و جنون ترامپیسم همچنان در سرجای خود قرار دارد و جامعه آمریکا را در ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد.

واقعا هم هیچ تضمینی نیست که ترامپ بار دیگر با جنجال‌های فراوان، در عرصه معادلات سیاسی و اجتماعی آمریکا ظاهر نشود. شاید اگر ترامپ بخواهد تا بار دیگر برای سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، جنجال‌های زیادی را در آمریکا ایجاد خواهد کرد.

اغلب افرادی که مسائل و امور مرتبط با ترامپ را دنبال می‌کنند، اکنون آرامش دارند. با این حال باید توجه داشت که هیولای ترامپ و جنجال‌های او، همچنان نزدیک است. این  هیولا هنوز خود را  کاملا نمایان نکرده است.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.