سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان به‌شدت رو به کاهش است و به همه گروهای خونی نیاز مبرم وجود دارد.

ذخایر خون در خراسان رضوی رو به کاهش است/ نیاز مبرم به همه گروهای خونی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله سبحانی افزود: خون سالم نیاز ضروری برای تمام افراد به‌ویژه بیماران محسوب می‌شود و مصدومان حوادث ترافیکی ، مادران باردار و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی ... نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی یکی از علل کاهش ذخایر خون را کاهش اهدای خون و تصور نادرست انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و یادآور شد: ویروس کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متأسفانه یک تصور در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد

وی از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) خواست با حضور در پایگاه‌های اهدای خون به یاری بیماران نیازمند خون بشتابند چراکه با ادامه کاهش ذخایر خونی، مراکز درمانی برای تأمین خون بیماران با چالش جدی مواجه خواهند شد.

سبحانی ادامه داد: هم‌اکنون ۶ پایگاه اهدای خون در مشهد شامل پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی، امید واقع در نبش خیابان شیرازی، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی، پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب و پایگاه ثامن و هفت پایگاه در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی پذیرای داوطلبان اهدای خون در نوبت صبح هستند.

وی بیان کرد: پایگاه امام رضا (ع) در ۲ نوبت صبح و عصر هرروز و پایگاه ثامن مشهد در نوبت صبح روزهای فرد فعال است.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی تأکید کرد:  خراسان رضوی پس از استان‌های تهران و فارس رتبه سوم کشور را ازنظر تولید خون داشته و تأمین خون ۶۰ بیمارستان استان را بر عهده دارد.

گفتنی است ۱۳  پایگاه اهدای خون در خراسان رضوی فعال است که ۶ پایگاه از این تعداد در مشهد و هفت پایگاه در شهرستان‌های نیشابور، کاشمر، سبزوار، گناباد، تربت‌جام، قوچان و تربت‌حیدریه دایر است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.