مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: من هم مثل مردم می دانم که انسولین در بازاروجود ندارد ولی ماهم نمی دانیم چه زمان و چگونه این مشکل برطرف می شود. کسی به ما هم در خصوص این وضعیت پاسخ درستی نمی دهد.

 نمی دانم انسولین بازار آزاد از کجا تامین می شود

علی روحبخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با قدس آنلاین گفت: نمی دانم انسولین بازار آزاد یا به قول شما قاچاق از کجا تامین می شود شاید همان کسانی که دریافت کننده مجاز و معمول انسولین هستند فروشندگان آن در بازار سیاه باشند.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد از کسانی که از این دارو استفاده می کنند با تاییدیه بیمه و با دفترچه و کارت ملی و طبق آمار های ثبت شده و طبق قانون و پرونده الکترونیکی که دارند انسولین سهمیه ای دریافت می کنند این که بعد از گرفتن دارو با آن چکار می کنند نمی دانم.

روحبخش در پاسخ به این سوال که آیا داروخانه ها و شرکت ها خارج از سیستم و پرونده های الکترونیکی مبادرت به فروش انسولین می کنند گفت: غیر ممکن است چون انسولین به داروخانه ها با حساب و کتاب تحویل داده میشود لیست مشتریان و مصرف کنندگان این داروها هم مشخص است. ممکن نیست بجز این روش انسولینی فروخته شود و درصورتی که با موردی از این دست برخورد کنیم از طریق  قانونی پیگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که اصلا بازار سیاه انسولین را تایید می کنید؟ شواهدی وجود دارد که کسانی مثل ویزیتورها انسولین قاچاق را در اختیار مردم قرار می دهند گفت: بله وقتی کمبود وجود داشته باشد بازار سیاه ایجاد می شود. همیشه این مواقع کسانی هستند که از یک چنین فرصت هایی سوء استفاده می کنند و تا زمانی که کمبود بازار برطرف نشود بازار سیاه وجود خواهد داشت.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: من هم مثل مردم می دانم که انسولین در بازاروجود ندارد ولی ماهم نمی دانیم چه زمان و چگونه این مشکل برطرف می شود. کسی به ما هم در خصوص این وضعیت پاسخ درستی نمی دهد.

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.