مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی به صدور "کارت آمایش" به منظور احراز هویت اتباع بیگانه ساکن در ایران اشاره و بیان کرد: تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از اتباع و مهاجران خارجی در این استان "کارت هویتی آمایش" را دریافت کرده‌اند.

۱۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی خراسان رضوی کارت آمایش دارند

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی هاشمی به اجرای ۱۵ مرحله صدور کارت آمایش تاکنون برای اتباع خارجی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: اتباع دیگر کشورها که در این استان سکونت دارند با دریافت و استفاده از کارت هویتی آمایش این امتیاز را خواهند یافت تا از خدمات امور بانکی در ایران برخوردار شوند.

وی به اجرای سراسری و هر ساله "طرح آمایش" برای اتباع خارجی در ایران اشاره و بیان کرد: همه دفاتر کفالت در این چارچوب موظف هستند در تاریخ تعیین شده خدمات لازم را برای صدور کارت آمایش اتباع خارجی ارائه دهند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی افزود: اتباع خارجی در مراجعه به دفاتر کفالت ثبت‌نام شده تا تاریخ تحویل مدارک و مراجعه بعدی آنان مشخص ‌شود. مدارک این افراد با طی این فرآیند به روزرسانی و تحویل آنها می‌شود.

وی همچنین به ابلاغیه الزامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم دریافت "کد شهاب" یا شناسه هویت الکترونیک بانکی توسط همه صاحبان حسابهای بانکی اعم از ایرانی و غیرایرانی اشاره و بیان کرد: بر این اساس همه اتباع خارجی مقیم ایران بدون هیچ استثاء تا پنجم اسفند ماه آتی فرصت دارند مدارک هویتی لازم را تکمیل کرده و "کد شهاب" را دریافت کنند. 

هاشمی ادامه داد: همه اتباع خارجی برای دریافت "کد شهاب" باید یکی از مدارک قانونی اقامت همچون "کارت آمایش ۱۵، هویت ۱۴، گذرنامه با مهر روادید، پروانه اقامت معتبر، دفترچه اقامت صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و یا دفترچه پناهندگی معتبر" را داشته باشند. 

وی گفت: دریافت "کد شهاب" برای همه اتباع خارجی و همچنین شهروندان ایرانی به منظور مقابله با پولشویی و جلوگیری از سوءاستفاده در قالب حسابها و هرگونه عملیات بانکی الزامی است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.