دبیر کل جبهه پایداری نحوه تعیین جایگزین علامه مصباح و ساز و کار این تشکل سیاسی برای ورود به عرصه انتخابات را تشریح کرد.

جایگزین آیت الله مصباح چگونه انتخاب می‌شود/ ۱۰ شاخص جبهه پایداری برای تامزد ۱۴۰۰صالح مقبول یا اصلح غیر مقبول!؟

قدس آنلاین: صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری، در گفت وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت این تشکل سیاسی پس از رحلت علامه مصباح یزدی اظهار داشت: افتخار وجود شورای فقها، برای پایداری بسیار ارزشمند و ذی قیمت بوده و در بین احزاب و تشکل ها منحصر در تشکیلات پایداری  است.

نحوه تعیین جایگزین علامه مصباح یزدی در جبهه پایداری

وی درباره تصمیم جبهه پایداری برای تعیین جایگزین علامه مصباح یزدی با اشاره به اینکه شورای فقها  از اول تاسیس، رکن رکین تشکیلات پایداری بود و همواره سه نفر فقیه ربانی و انقلابی بر تصمیمات و عملکرد این جبهه نظارت داشتند، گفت: پس از رحلت عزیز سفر کرده حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره)، شورای مرکزی با مشورت دو فقیه دیگر در صدد جایگزین ایشان است، همچنان که پس از از رحلت حضرت آیت الله خوشوقت رضوان الله تعالی علیه که یکی از اولین فقهای جبهه پایداری بودند، فقیه ربانی و انقلابی دیگری جایگزین ایشان شد.

دبیر کل جبهه پایداری با ارائه گزارشی درباره وضعیت این تشکل سیاسی افزود: جبهه پایداری از اول تاسیس روی جوانان حساب ویژه‌ای باز کرده و در مجمع اخیر هم، وزن جوانان انقلابی در ترکیب جدید شورای مرکزی ارتقاء پیدا کرد. این خود یک اقدام عملی در جهت پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از بعد تشکیلاتی است اکنون بیش از نیمی از اعضای شورای مرکزی و هیئت بازرسی را جوانان تشکیل می‌دهند.

**برگزاری مجمع عمومی به صورت مجازی/ ارتقا وزن جوانان در شورای مرکزی

وی تصریح کرد: جلسات شورای مرکزی پایداری کما فی السابق به طور هفتگی برقرار است و به جای جلسات ۲ ساعته به جلسات ۵ ساعته افزایش پیدا کرده و موجب تحرک و پویایی بیشتری مخصوصاً با حضور گسترده‌تر جوانان در شورای مرکزی شده است. جلسات ستادی و کمیته ها هم به طور مرتب برقرار است.

وی گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان اجتماع حضوری برای برگزاری مجمع عمومی جبهه پایداری، فراهم نشد، با این وجود موفق شدیم، اجلاس مجمع عمومی جبهه پایداری را به صورت مجازی برگزار کنیم و بدین‌ترتیب شورای مرکزی جدید با رای اعضا انتخاب شدند.

محصولی با بیان اینکه بر خلاف برخی شایعات مغرضین و جریان غرب گرا، انسجام خیلی خوبی را در بخش‌های مختلف پایداری شاهد هستیم، یادآور شد: موضوعاتی از قبیل وجود اختلاف در پایداری در واقع تمنیات مخالفینی است که آرزوهای خود را به عنوان تحلیل ارائه می‌کنند. سالهاست که رقبا  این موضوع را به شکل های مختلف مطرح می کنند. شاید یکی از دلایلش فرافکنی، وجود اختلافات عمیق و گسترده در جریانات غربگرا و سکولار خودشان است چنانکه در مثل هم می گویند: «کافر همه را به کیش خود پندارد!»

** نحوه ورود جبهه پایداری به انتخابات ۱۴۰۰/ چهار مرحله اولیه

وی در ادامه این گفت وگو با اشاره به نحوه‌ ورود و نگاه جبهه پایداری به انتخابات سال ۱۴۰۰ و تعامل با دیگر گروه‌های سیاسی، گفت: ما در جبهه پایداری مدلی را برای همکاری، تعامل و وحدت با دیگر تشکل های انقلابی پیش‌بینی و ارائه کرده‌ایم که دارای چهار مرحله است.

محصولی در همین زمینه افزود: مرحله اول اینکه هیچ گونه تخریبی نسبت به همدیگر صورت نپذیرد و در ارتباطات و مصاحبه ها به دنبال هم افزایی و نزدیکی هر چه بیشتر گفتمانی باشیم. در مرحله های دوم و سوم وحدت در ترویج گفتمان انقلاب و تعریف شاخص هایی مبتنی بر گفتمان است که ما را به نامزد یا نامزدهای اصلح رهنمون می‌کند.

وی افزود: مطمئناً شاخص‌های مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی زمینه ساز وحدت بیش از پیش است  و اشتراک و وحدت در شاخص ها می‌تواند به وحدت نهایی منجر شود.

دبیر کل جبهه پایداری در توضیح مرحله چهارم این روند گفت: در مرحله چهارم انتخاب نامزد یا نامزدهای اصلح بر مبنای شاخص های تعریف شده و وحدت بر روی نامزد یا نامزدهای اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی با بیان اینکه  مهمترین موضوع در گفتمان انقلاب اسلامی برای حل مشکلات امروز کشور بحث و گفتمان عدالت است، تصریح کرد: این گفتمان باید در ابعاد مختلف زندگی بشری اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حاکم باشد. بدون آن هیچ پیشرفت پایدار و مطلوبی صورت نخواهد گرفت و با تاکید بر مولفه عدالت در گفتمان انقلاب اسلامی مولفه های دیگری مانند کارآمدی و فساد ستیزی را هم به همراه خواهیم داشت.

** مهمترین موضوع برای حل مشکلات امروز گفتمان عدالت است

محصولی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور، محور اصلی تلاش ها برای حل مشکلات مردم باید بر مبنای عدالتی جامع‌تر از عدالت اقتصادی و اجتماعی قرار گیرد، افزود: عدالتی که برخورداری و بهره‌مندی همه اقشار مردم و تک‌تک هموطنان از امکانات و مواهب عمومی کشور را به منصه ظهور برساند.

وی گفت: به طوریکه دیگر شاهد واگذاری ها تحت عنوان خصوصی‌سازی به افراد خصوصی و به صورت اختصاصی نباشیم. دیگر شاهد واگذاری دلار ۴۲۰۰ تومانی از بیت المال برای عده ای خاص به صورت فسادزا نباشیم و دیگر شاهد واردات اقلام عمده ای با مجوزهای خاص و برای افراد خاص نباشیم.

نگاه جبهه پایداری به مقوله نامزد اصلح

محصولی همچنین درباره نگاه جبهه پایداری به مقوله نامزد اصلح گفت: به نظر ما نامزد اصلح کسی است که بیشترین نمره را در مجموع سوابق و زمینه های مختلف اقتصادی و عملکردی با توجه به شاخص های مورد نظر کسب کند. با این تعریف کلی در واقع می توان گفت همه به دنبال اصلح هستند هر چند برخی به ظاهر آن را نقد کنند و این تفاوت در مصداق و خروجی اصلح در جناح ها، سلیقه ها و جریان های مختلف سیاسی ناشی از اختلاف در شاخص ها و حتی ضریب شاخص هاست.

وی با بیان اینکه یک جریان انقلابی نامزدی را که اهل بده بستان و زد و بند سیاسی و اقتصادی است در تضاد با شاخص عدالت و شفافیت و رعایت اصول ارزشی می بیند، ادامه داد: در مقابل برای یک جریان سیاسی سکولار، نامزد اهل زد و بند سیاسی اقتصادی می‌تواند نمره مثبت بگیرد ولو با عناوین و پوشش های جعلی مثل اهل تعامل بودن و اهل مشورت و کار جمعی بودن؛ متاسفانه امروز در فرهنگ سیاسی سکولاریسم اهل معامله را با نیرنگ، اهل تعامل معرفی می کنند، چرا که تعامل واژه‌ای است که همه از آن استقبال می کنند و عموما نه تنها واژه منفی نیست بلکه مثبت هم هست.

دبیرکل جبهه پایداری خاطرنشان کرد: در واقع ما در فرهنگ سیاسی التقاطی و سکولار با دگرگون کردن معنای واقعی واژه ها مواجهیم. نمونه دیگر این دگرگونی معانی، واژه تندروی است که متأسفانه جهت کوبیدن رقیب در پایداری بر روی اصول و ارزش ها به کار می رود تا با برچسب عنوان تندروی که واژه مطلوبی نیست یک فرد یا یک جریان پایدار بر اصول و ارزش‌ها را بکوبند.

**امکان رای آوری شاخص مهم در معرفی نامزد اصلح

وی با بیان اینکه بعضی از عناصر سیاسی هم برای کوبیدن رقیب، تقابل اصلح غیر مقبول را با صالح مقبول مطرح می‌کنند، یادآور شد: ما معرفی اصلحی که امکان و احتمال رای آوری نداشته باشد را عمدتا کار لغوی می دانیم و برای معرفی نامزد اصلح، امکان رای آوری را به عنوان یکی از شاخص های مهم تلقی می‌کنیم.

محصولی اضافه کرد: طرح صالح مقبول در برابر اصلح غیر مقبول بیشتر برای این است که اهمیت شاخص های مرتبط با انقلابی گری، ارزشی و اصولی را کمتر جلوه بدهند و با طرح اصلی کردن مقبولیت، توجیه گر انتخاب نامزدی بدون داشتن کف صلاحیت (در تراز انقلاب اسلامی) و دارای ضعف های اساسی در سوابق و موضع‌گیری‌های حساس باشند.

دبیرکل جبهه پایداری گفت: نگاه به آیات و روایات و فرمایشات امامین انقلاب مخصوصا دیدگاه های مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلان انتخابات حکایت از تاکید فراوان بر انتخاب نامزد اصلح دارد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه نیروهای انقلابی، تبیین گفتمان انقلاب، تشریح واقعی وضع نامطلوب شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موجود و سعی در هم افزایی سلیقه های مختلف در جریان انقلابی جهت نقش آفرینی اساسی و تعیین کننده در انتخابات پیش روست، گفت:  افشای دوقطبی های کاذب القایی طرفداران غرب در داخل با ذکر دلایل متقن و عامه پسند برای جلوگیری از اثرگذاری پروپاگاندا و جوسازی‌های تبلیغات غربی در زمان انتخابات هم از نکات بسیار مهم است.

محصولی در همین زمینه  با اشاره به مثالی افزود: به عنوان مثال از الان نمی‌توان گفت که تبلیغات فشرده و رنگارنگ غربی‌ها و طرفداران آن‌ها در داخل که عمدتاً در مسند قدرت هم هستند برای انتخابات ۱۴۰۰ در سلبریتی هایی که در انتخابات قبلی برای انتخاب رئیس جمهور فعلی تلاش های زیادی کردند و بعداً هر چند اغلب اعلام پشیمانی کردند، دوباره موثر واقع نشود و به عبارتی از یک سوراخ چندین بار گزیده نشوند.

**جریان غرب‌گرا نمی خواهد ذائقه دولت انقلابی به کام مردم بنشیند

محصولی با اشاره به اینکه مردم طعم خدمات دولت و وزرای ارزشی را  به جز چند سال از این ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نچشیده‌اند، تاکید کرد: جریان غرب‌گرا می داند اگر دولت به دست نیروهای انقلابی و ارزشی بیفتد و خدمتگزاری به مردم و عملکرد عدالت محور و پیشرفت کمی و کیفی کشور ذائقه جامعه به سمت نیروهای انقلابی تغییر می کند و دست سکولار های غربگرا رو می شود.

وی در همین زمینه گفت: لذا توجه دادن مردم به ضرورت وجود دولتی جوان، عدالت محور، شفاف و فساد ستیز برای اداره کشور و تحرک و شادابی در قوه مجریه بسیار مهم است که نتیجه آن کارآمدی حداکثری آن هم نه فقط در شخص رئیس جمهور بلکه در مجموعه هیئت دولت و همه ارکان آن در سطح کل کشور خواهد بود.

دبیرکل جبهه پایداری تصریح کرد: مردم باید حق داشته باشند در جریان انتخاب همکاران رئیس جمهور و توانایی مجموعه آنها در دولت قرار بگیرند تا نسبت به انتخاب نامزد مورد نظر خود در روز رای گیری با اطلاعات و بصیرت کافی اقدام کنند.

**۱۰ شاخص نامزد اصلح از نگاه جبهه پایداری

محصولی در ادامه این گفتگو به شاخص های مورد نظر جبهه پایداری برای نامزد اصلح اشاره کرد و ۱۰ شاخص را مورد توجه قرار داد و در تبیین این شاخص ها خاطرنشان کرد: اولین شاخص، مومن و متعهد و مهذب بودن است؛ یعنی به لحاظ اعتقادی، رفتاری و اخلاقی متدین و ملتزم به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه باشد. دوم از تجارب مثبت دولت های قبلی استفاده کند و از نقاط ضعف آنها اجتناب کند.

وی گفت: سومین ویژگی اینکه دارای مدیریت قوی مخصوصاً در کارهای اجرایی با داشتن تخصص، تجربه مناسب، قدرت تحلیل راهبردی، کار جمعی و داشتن کارآمدی با بکارگیری خرد جمعی و مدیریت برنامه ای برای پیشرفت مادی و معنوی کشور باشد.

محصولی قانون مداری به معنای اعتقاد و وفاداری به قانون اساسی و رعایت قوانین در تمام شئون را چهارمین ویژگی و شاخص برشمرد و گفت: شاخص دیگر انقلابی  بودن است؛ یعنی بصیر، شجاع و مردمی باشد و در عمل مسئولیت را خدمتگزاری معنی کند. فهم و درک درستی از مشکلات و درد مردم مخصوصاً محرومین جامعه داشته باشد و به عبارتی دلسوز مردم باشد.

وی در همین زمینه گفت: پایبند به استقلال همه جانبه کشور باشد.   دشمن شناس و استکبار ستیز و معتقد به مقاومت در برابر دشمنان ملت باشد و همچنین در بحران هایی مثل فتنه و انحراف مواضع صحیح و روشن و قاطعی داشته باشد.

**آرمان گرایی و واقع بینی/فساد ستیز و فساد گریز

دبیرکل جبهه پایداری آرمان گرایی و در عین حال واقع نگریی را ششمین شاخص دانست و افزود: رئیس جمهور باید آرمان‌های انقلاب را مورد هدف قرار دهد و همتی بلند و تلاشی جهادی و بدون خستگی برای رسیدن به اهداف داشته باشد. شاخص هفتم اینکه ساده زیست و به دور از تجمل‌گرایی، ریخت و پاش و اشرافی گری باشد.

محصولی طرفدار عدالت  بودن در تمامی ابعاد آن و اهل مقابله با ظلم و بی عدالتی در تمامی سطوح  بودن را ویژگی هشتم دانست و گفت:  فساد گریز، فساد ستیز و معتقد به شفافیت، مبارزه با رانت و ویژه‌خواری از دیگر شاخص هاست.

وی به دهمین ویژگی اشاره کرد و افزود:  توانایی های مردم مخصوصاً جوانان کشور را باور داشته و به ظرفیت‌های داخلی با پیگیری اقتصاد مقاومتی و در عین حال داشتن دیپلماسی قوی و عزتمندانه توجه کند.

** تشریح ساز و کارهای جبهه پایداری در انتخابات ۱۴۰۰

دبیرکل جبهه پایداری درباره سازوکارهای این تشکیلات برای فعالیت در نقاط مختلف کشور برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: در مرکز، کمیته انتخابات ۱۴۰۰ جبهه پایداری در دو بخش ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها فعال است و نتیجه جلسات هفتگی خود را به شورای مرکزی ارائه کرده  و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در استانهای کشور شوراهای استانی پایداری جلسات منظمی دارند و آماده تشکیل ستادهای انتخاباتی برای نامزد اصلح هستند، افزود: هم چنین تشکیلات پایداری در شهرهای غیر مرکز استان ها هم رو به رشد بوده و با دعوت از جوانان فعال و انقلابی در صدد بالا بردن راندمان کاری و انجام وظایف هستند.

محصولی در پایان گفت: کمیته ای در رابطه با بررسی مشکلات اصلی کشور و راه حل های موجود در همکاری با نیروهای هم فکر و هم افزای دیگر، مشغول تنظیم طرح ها و برنامه های مناسب است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.