هر روز حدود دو هزار تن زباله از سطح شهر مشهد جمع آوری می‌شود که میانگین سرانه تولید زباله برای هر نفر از شهروندان مشهدی در هر شبانه روز حدود ۶۴۰ گرم است.

هر شهروند مشهدی در شبانه روز ۶۴۰ گرم زباله تولید می‌کند
به گزارش قدس آنلاین، سید محسن رهنمایی مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ما در سطح مناطق ۱۳ گانه مشهد، وظیفه برنامه ریزی و نظارت راهبردی به جمع آوری زباله، رفت و روب معابر سطح شهر، نگه داری از سرویس‌های بهداشتی، احداث سرویس‌های بهداشتی و موضوعات مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه را انجام می‌دهیم.
او افزود: مساحت رفت و روبی که در سطح شهر صورت می‌گیرد، حدود ۶۶ میلیون متر مربع است که از این مقدار حدود ۱۴ میلیون متر مربع توسط خودروهای جاروب و بصورت مکانیزه رفت و روب می گیردد و ۵۱ میلیون متر مربع توسط پاکبانان در سطح مناطق صورت می‌گیرد.
مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر ماشین آلات جمع آوری زباله، مدیریت بحران و تنظیف شهری سطح شهر و بالغ بر ۵۲۳ دستگاه بوده، ادامه داد: از جمله اقدامات دیگری که توسط اداره کل نظارت بر خدمات شهری صورت می‌گیرد؛ در خصوص موضوعات نظارتی در سطح شهر به موضوع زیباسازی، سیما و منظر شهری است.
رهنمایی بیان کرد: برنامه ریزی و نظارت بر آذین بندی‌ها و نصب ریسه در مناسبت‌های مختلف، مراقبت از فضاهای عمومی شهر، نظارت بر عملکرد سازمان‌های مپ، آتش نشانی، ساماندهی مشاغل شهری و فردوس‌ها که زیرمجموعه معاونت خدمات شهری می‌باشند نیز به این اداره کل باز می‌گردد.
او تصریح کرد: جمع آوری خاک، نخاله و ضایعات و مبارزه با بیماری‌هایی مانند سالک، لایروبی سالانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ حلقه چاه، تفکیک زباله از مبدا، جلوگیری از تخلیه غیر مجاز خاک و نخاله، نگهداری سه هزار و ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و احداث چشمه از دیگر اقدامات این نهاد است.
مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: در حال حاضر ما یک واحد R&D را در حوزه خدمات شهری راه اندازی کرده ایم که از این واحد استفاده کنیم تا خروجی‌های نویی را در حوزه فعالیت‌های خود داشته باشیم، در بستر این رویداد توانسته ایم مخازن زباله که دارای آلودگی زیادی بوده را بجای آهک با ماده جرم ساید ضدعفونی کنیم.
رهنمایی با اشاره به بحث الکترونیکی کردن صورت وضعیت‌ها و مدیریت خودروهای بحران در سطح شهر، اظهار کرد: فرآیند فعالیت این ماشین آلات در سطح شهر و نظارت برآن‌ها هوشمندسازی شده است.
او تصریح کرد: یخ زدایی در سطح شهر در زمستان، زیباسازی شهری و کاهش عوامل نازیبا، جمع آوری حیوانات موذی و سگ‌های ولگرد، پاکسازی برچسب‌های تبلیغاتی نیز در این معاونت صورت می گیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.