مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی گفت: رفع مشکلات جامعه ایثارگری شامل اشتغال، مسکن و بهسازی گلزار شهدا در اولویت برنامه کاری بنیاد است.

اشتغال و مسکن در اولویت برنامه کاری بنیاد شهید است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین معصومی در نشست شورای اداری مه‌ولات به نام سردار شهید «محمود ساعدی» که در سالن بصیرت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، گفت: عامل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه بود، آنچه باعث پیروزی در انقلاب و جنگ تحمیلی شد، اتحاد مردم بود. امروز نیز رفع مشکلات مردم نیاز به وحدت مسئولان دارد.
مدیرکل بنیاد استان خراسان رضوی با اشاره به وضعیت گلزارهای شهدای این شهرستان افزود: این شهرستان ۲۱ گلزار دارد که ۹ گلزار ساماندهی و ۱۲ گلزار نیاز به بهسازی دارد و ۱۰ گلزار تک مزاری باید در اولویت ساماندهی قرار گیرد،  البته به مرور زمان و با توجه به شرایط آب و هوایی گلزارها فرسوده می‌شوند که نیاز به مرمت و بهسازی دارد.

حجت‌الاسلام معصومی در خصوص واگذاری زمین به ایثارگران مشمول گفت: در این شهرستان بیش از ۱۵۰ نفر متقاضی مسکن هستند، که واجدین شرایط توسط بنیاد شناسایی و به اداره راه و شهرسازی معرفی می‌شوند.  

وی با بیان اینکه رفع مشکلات جامعه ایثارگری شامل اشتغال، مسکن و بهسازی گلزار شهدا در اولویت برنامه کاری بنیاد است،  تصریح کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیاد و اداره مسکن و شهرسازی از ۵۰۰۰ واحد مسکونی، ۶۷ مورد مربوط به شهرستان مه‌ولات است. ۷۰ نفر متقاضی وام‌های تبصره‌ای کمک هزینه مسکن هستند که از این تعداد ۲۵ نفر جهت دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شدند.
حجت‌الاسلام معصومی در خصوص اشتغال فرزندان ایثارگران گفت: در حال حاضر ۴۷ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران بیکاری خود را در سامانه برخط بنیاد ثبت کرده‌اند، که فاقد شغل هستند و سه راه برای ایجاد اشتغال این عزیزان، شرکت در آزمون‌های استخدامی، استفاده از تسهیلات بنیاد جهت کارآفرینی و فعالیت‌های بومی وجود دارد.


منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.