نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق می‌گوید که در پشت پرده ترویج ایده دخالت مستقیم بین‌المللی در انتخابات آتی، سفارت آمریکا قرار دارد.

فشار سفارت آمریکا برای دخالت مستقیم در انتخابات عراق

قدس آنلاین:  «فاضل جابر» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، امروز (شنبه - ۱۳ فوریه) از تحرکات ملموس سفارت آمریکا در بغداد به منظور اعمال فشار بر برخی گروه‌های سیاسی به منظور ترویج ایده دخالت مستقیم جامعه بین‌الملل در کلیه فرایندهای انتخابات آتی عراق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری  «المعلومه»  تصریح کرد: سفارت آمریکا مدتهاست که برخی گروه‌های سیاسی طرفدار یا نزدیک به خود را به تحرک واداشته تا ایده دخالت مستقیم در کلیه مراحل فرایند فنی انتخابات به بهانه نظارت بین‌المللی را طرح  و ترویج کنند.

این نماینده عراقی افزود: این فشار از طریق فراخوان‌ها برای گسترش نظارت بین‌المللی بر روند انتخابات در تمامی بخش‌های آن روشن‌تر می‌شود. آمریکایی‌ها تلاش دارند که تمامی صداهای خواستار خروج آنها از عراق و پایان دادن به اشغالگری این کشور را ساکت و از قدرت دور کنند.

جابر در ادامه توضیح داد: احتمالا اغلب گروه‌های سیاسی این تحرکات و طرح شوم آمریکا را رصد کرده‌اند و مانند همیشه آن را خنثی خواهند کرد و اجازه دخال مستقیم در روند انتخابات را نخواهند داد و تنها با نظارت بین‌المللی بر انتخابات همان‌گونه که همه کشورها در هنگام برگزاری انتخابات از آن استفاده می‌کنند، موافقت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.