همزمان با نخستین روز ماه رجب جشن میلاد با سعادت حضرت باقر العلوم(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم جشن میلاد حضرت باقرالعلوم(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در نخستین روز ماه رجب مصادف با سالروز میلاد فرخنده وارث علوم نبوی و علوی حضرت امام محمد باقر(ع) ویژه برنامه ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سید آبادی، کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر(ع) گفت: ماه رجب یک فرصت طلایی و مهم است که مومنان باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

وی افزود: این ماه پربرکت اعمالی دارد که از جمله این موارد روزه گرفتن است. کسانی که از سلامت جسم برخوردار هستند و روزه گرفتن برای آنها مانعی ندارد بهتر است از روزه این ماه غافل نشوند.

این کارشناس مذهبی افزود: یکی دیگر از اعمال این ماه که بر انجام آن بسیار سفارش شده استغفار و طلب مغفرت از درگاه خداوند است. خداوند کسانی را که در این ماه زبان استغفار دارند را مورد رحمت و مغفرت خود قرار می دهد.

وی گفت: کمترین اثر روزه داری در ماه رجب ایمن شدن از عذاب قبر و عالم برزخ است. کسی که به هر دلیلی قادر به روزه گرفتن نیست می تواند با گفتن تسبیحات اربعه مخصوصی که در مفاتیح الجنان آمده از ثواب روزه این ماه بهره مند شود.

سیدآبادی انفاق در راه خدا را یکی دیگر از اعمال این ماه معرفی و بیان کرد: کسی که در این ماه از مال خود در راه خدا به نیازمندان و افراد مستمند انفاق کند مورد عنایت خداوند قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) دریای علم و معرفت الهی بودند، اظهار کرد: از منظر این امام همام هیچ خویشاوندی و پیوندی بین خدا و هیچ کدام از بندگانش وجود ندارد و تنها چیزی که موجب تقرب انسان به درگاه خداوند می شود عبودیت و بندگی است.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: اطاعت خداوند و محبت اهل بیت(ع) همانند دوبال است که هیچ کدام به تنهایی انسان را به مقصد نمی رساند. انسان مومن هم محبت اهل بیت(ع) را در دل دارد و هم بنده خوبی برای خداوند متعال است.

گفتنی است؛ قرائت زیارت رجبیه و مدیحه سرایی اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های سالروز میلاد امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.