وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش دستمزد کارگران در سال آینده براساس مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

وزیر کار: جبران عقب‌ماندگی دستمزد به صورت یکجا مقدور نیست

به گزارش قدس آنلاین، «محمد شریعتمداری» در حاشیه رونمایی از محصولات جدید و افتتاح پروژه شستا در جمع خبرنگاران گفت: امروز از ۱۶۸ محصول جدید شستا رونمایی می‌شود که ۴۰ محصول در طول سال ۹۹ تولید شده برای اولین بار است که تولید شده است و مابقی نیز برای اولین بار است که در شستا تولید می‌شود.

وی افزود: این محصولات ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشت و شامل داروهای دامی، مواد اولیه و مکمل های دارویی است و به تنوع محصولات دارویی کمک می‌کند.

وزیر تعاون گفت: افتتاح این پروژه‌ها شعار جهش تولید را پوشش می‌دهد و کمک می‌کند تا بیماران هزینه کمتری را متقبل شوند.

وی درباره حذف دفترچه تامین اجتماعی گفت: زیر ساخت های لازم برای حذف دفترچه تامین اجتماعی فراهم شده و در دهه اول اسفندماه حذف می‌شود تا تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی و طرف‌های قرارداد بدون دفترچه مراجعه کنند و از خدمات بهره مند شوند.

شریعتمداری درباره تعیین دستمزد کارگران گفت: تعیین حداقل مزد وظیفه شورای عالی کار است. اینکه این تعیین به روزهای پایانی سال می‌رسد به دلیل این است تا نگاهی به سطح عمومی قیمت‌ها تا آخرین روزهای سال و افزایش قیمت ها داشته باشیم و با تکیه بر روند افزایش ماه به ماه در یک سال گذشته بتوانیم تصمیم بگیریم که قیمت‌ها تا نیمه سال آینده پایدار باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم بررسی‌های دستمزد در طول سال انجام شود اما تصمیم‌گیری به روزهای پایانی سال موکول می‌شود برای اینکه ضریب خطا حداقل باشد.

وزیر تعاون گفت: روند افزایش دستمزد کارگران در سال‌های گذشته کمتر از نرخ تورم نبوده و عقب‌ماندگی تاریخی دستمزد کارگران با نرخ تورم را داشتیم و جبران آن به صورت یکجا مقدور نیست. ما در دولت تدبیر و امید تلاش کردیم این رقم هر سال بیشتر از تورم باشد تا بخشی از این مشکل حل شود.

وی در پاسخ به ایرنا درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد ۱۴۰۰ گفت: افزایش دستمزد باید به صورت کارشناسی بررسی شود و این افزایش براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

عرضه سهام شرکت‌های شستا در بورس متوقف نشود
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: باید عرضه کالاهایی که امکان ارائه در بورس دارند ممنوع شود و این کالاها در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: در ماه‌های پایانی دولت هستیم و طبیعی است که روند فعالیت‌ها رو به افول باشد اما در وزارت تعاون تلاش کردیم با تمام توان کارها را با سرعت بیشتری نسبت به گذشته حرکت کنیم و از شرکت شستا نیز می‌خواهم با قدرت فعالیت خود را ادامه دهد.

وزیر تعاون با بیان اینکه برخی به ما انتقاد می‌کنند که مدام در مورد شفافیت صحبت می‌کنید، گفت: تا پایان دولت درباره شفافیت سخن می‌گوییم زیرا شفافیت مارا به سودآوری می رساند و برای مقابله با شفافیت ضروری است که شفافیت و ارایه گزارش به مردم را در برنامه های خود قرار دهیم.

شریعتمداری تاکید کرد: ما به دنبال شفافیت عملی هستیم و این قبیل فعالیت ها موجب می شود دسترسی مدیران به اطلاعات کلیدی تقویت شود.

وزیر تعاون درباره حضور شستا در بورس گفت: در فراز و فرود بورس همواره همراه مردم بودیم و سهام شستا، سیتا و تامین از عرصه های مهم در بورس بود و نباید عرضه سهام شرکت‌های شستا در بورس متوقف شود.

وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم از سهامداران شستا صیانت کنیم چون این سهامداران به گزارشات اطمینان کردند بنابراین حمایت نکردن از حقوق آنها جفا در حق مردم است.

شریعتمداری در ادامه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شستا با عرضه در بورس و گذاشتن ترازنامه شرکت‌های تابعه، روند شفافیت را کامل کرد و انضباط مالی در فعالیت‌ها یکی از مهمترین دستاوردهای شستاست.

وزیر تعاون افزود: در کنار این فعالیت‌ها سرمایه گذاری برای بازسازی واحدهای تولیدی که در اختیار این مجموعه اقتصادی بزرگ قرار دارد نیز از ماموریت های اصلی آن است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری قابل دسترس در کوتاه مدت و سه هزار میلیارد تومان قابل دسترس در فعالیت میان مدت محقق می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.