معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون مورد مثبتی از بیماری آنفلوآنزا در این شهر گزارش نشده است که رعایت پروتکل های بهداشتی از علل این امر به شمار می‌رود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از بروز بیماری آنفلوآنزا در مشهد شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان اول افزود: بررسی آزمایشهای بیش از ۵۰ نفر دارای علائم مشکوک به کرونا که از شهریور ماه تاکنون در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انجام شد،  نشان داد این افراد بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا نداشته و دچار سرماخوردگی ساده بوده اند.
وی ادامه داد: همه پیش بینی ها بر این نکته تاکید داشت که موارد مثبت آنفلوآنزا امسال به دلیل استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور کاهش چشمگیر می‌یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر وضعیت کلی استان خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا زرد است.
وی افزود: وضعیت ۱۴ شهرستان استان خراسان رضوی زرد و بقیه شهرستانهای استان که بیشتر آنها کوچک می باشند، آبی است.
قلیان اول ادامه داد: در حال حاضر میزان شیوع کرونا در خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری است به طوریکه این استان از نظر شیوع کرونا در ردیف های پایین جدول استانها قرار دارد.
وی گفت: دیروز موارد بستری جدید ناشی از کرونا در خراسان رضوی ۱۰۶ مورد بود که میانگین یک هفته ای آن ۱۳۲ مورد می باشد و با شیب ملایم افزایش بستری شدگان روبرو هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تعداد مرگ و میرها همچنان تک رقمی و روند نزولی را طی می کند و این در حالی است که میزان ترخیص مبتلایان از بخشهای مراقبتهای ویژه بدنبال بهبودی در حال افزایش است.
وی تعداد کل بیماران بستری شده ناشی از کرونا  در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی را در هفته گذشته ۱۵۸ نفر عنوان کرد که سه نفر افزایش داشته است.
قلیان اول ادامه داد: در حال حاضر  نتیجه آزمایش ۹ درصد از مراجعان سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت است.
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.