سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: عادی‌انگاری مردم و عدم رعایت اصول بهداشتی به ویژه با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و آغاز خریدهای شب عید در سطح بازار خطر جدی اوجگیری موج چهارم شیوع ویروس کرونا را در پی دارد.

عادی‌انگاری خطر جدی چهارمین اوجگیری شیوع کرونا را در پی دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نپی‌پور پور شنبه شب در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: این استان فعلا از نظر شیوع ویروس کرونا شرایط بهتری نسبت به سایر مناطق کشور داشته ولی این وضعیت شکننده است و حفظ آن حساسیت و اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: وضعیت موجود استان از نظر شیوع کرونا باید با حساسیت بیشتر مدیریت شود تا بتوان از خطر موج چهارم شیوع این ویروس پیشگیری کرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و نظارت جدی بر اجرای آن از سوی آحاد جامعه دانست.
وی گفت: این در حالی است که اگر سویه جدید کرونا به مشهد و استان خراسان رضوی  وارد شود، مشکلات و تبعات فراوان به دنبال خواهد داشت.
نبی پور افزود: انجام  واکسیناسیون کرونا با روند کندی که پیش می رود و با توجه به اینکه گروههای پر خطر نیز در اولویت قرار دارند، راهکار کوتاه مدت برای مقابله با کرونا نیست.
وی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه کاهش یافته و از سوی دیگر  ورود مسافر بویژه مسافران خارجی به استان افزایش یافته است که در این زمینه قرنطینه سازی و سخت گیری در  پروزارهای خارجی مورد  تاکید است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۸۷۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۸ هزار و ۸۸۳ نفر را در کشورمان گرفته است.  تاکنون یک میلیون ۲۹۱ هزار و ۷۲۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۰۸ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۵۸۴ نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و ۳۹۵ هزار و ۸۸۵ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۸۰ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۷۲۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۸ میلیون ۱۰۶ هزار ۷۰۴ بیمار کووید ۱۹ و ۴۹۲ هزار و ۵۲۱ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.