۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 739985

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: برای ابلاغ و اقامه دین در زندگی بشر، مرد میدان می خواهد.

طلبه باید مرد میدان باشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، آیت الله سید مصباح عاملی با اشاره به گزارش های ارائه شده در زمینه فعالیت های جهادی، اقدامات انجام شده را نشان دهنده حرکت تحولی در این حوزه خواند و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر یکی از رسالت های همیشگی حوزویان که همان هدایت است با دو عنوان هدایت دینی و سیاسی تاکید کرده اند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تجسم عملی رسالت حوزویان را هدایت توام با خدمت دانست و اظهار کرد: خدمت فرهنگی بر سایر خدمات مقدم است که بدون تردید این بخش مهم، از زندگی مردم جدا نیست.

آیت الله عاملی با بیان اینکه کار جهادی که با حجم بسیار گسترده و با کیفیت ارائه شده، در واقع خدمتی به خود جهدگران است، توضیح داد: طلبه برای انجام رسالت حوزوی خود به دانش و بینش لازم و نیز تزکیه نفس نیاز دارد که ورود به عرصه های جهادی بر دانش، بینش، مهارت و از سوی دیگر تزکیه نفس او می افزاید.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیه «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا (انسان/۸)» و نوع رفتار خاندان اهل بیت(ع)، اظهار کرد: این آیه که در سوره انسان آمده، اوج خدمت بی منت را نشان می دهد. اینگونه برخوردی، فرد را به مرتبه والا و قله انسانیت می برد.

آیت الله عاملی در توصضیح این نکته که جهاد به صورتی مخلصانه و برای خداست، افزود: جهادگر از هیچ کسی انتظار ندارد، هرچند در قالب سازمان و یک تشکیلات می بایست مسئولان مربوطه به پشتیبانی، برنامه ریزی و تسهیل امور بپردازند.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین در تبیین این ویژگی خدمت بی منت، به شخصیت سردار شهید سلیمانی اشاره و خاطر نشان کرد: یک بعد انسان کامل به صورت شخصی و معنوی است اما بعد دیگر که خدمت می باشد، مرد میدان می خواهد و سردار سلیمانی اینگونه بود؛ بر اساس آیه نفر، طلبگی برای ابلاغ و اقامه دین در زندگی بشر، مرد میدان می خواهد.

حضور روحانیت در میدان خدمت برای صیانت از نظام اسلامی

آیت الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث صیانت از نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: هیچ وقت از فعالیت های جهادی بی نیاز نمی شویم زیرا این حضور عملی و در میان مردم بودن با تلاش برای کاستن مشکلات آنان به ثمر می رسد.

مدیر حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: طلبه جهادی می بایست به عنوان محور قرار گیرد تا موج خدمت ایجاد شود و از این طریق با دغدغه مندی به دنبال حل مشکلات و ایجاد روحیه امید باشد.

آیت الله عاملی ادامه داد: روزانه هزاران تصویر و صدا علیه نظام و انقلاب در حال پخش است که حضور جهادی طلاب توطئه دشمنان را خنثی می کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برای انجام رسالت حوزوی خویش باید به مقوله علمی و دانشی، مهارت و بینش توجه کرد، گفت: هدایت می بایست توام با خدمت باشد تا با تربیت فردی که مرد میدان باشد، به نتیجه و اثرگذاری برسد.

آیت الله عاملی یادآور شد: تا وقتی وارد میدان نشویم، آثار و برکات کار جهادی یعنی خودسازی، خوش بینی و حضور مردم در صحنه و نیز صیانت از انقلاب و نظام را درک نخواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان برای تصریح کرد: صیانت از نظام و انقلاب باید در مقابل دشمنان شبهه افکن و دلدادگان به آنان پاسخ گو بود و البته خدمت بی منت ابزار تخریب را از دشمن می گیرد و نشان می دهد که روحانیت دغدغه مند است و مردم نیز در کنار این قشر هستند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه کار جهادی باید با قوت بیشتر، نظام مند تر و برنامه ای جامع تر ادامه یابد، ابراز کرد: در شرایط فعلی حضور روحانیت در میدان خدمت برای رساندن پیام انقلاب و صیانت از این نظام اسلامی موثر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.