با توقیف محموله آجیل قاچاق در مشهد، مالک محموله برای فرار از قانون رشوه‌ای معادل حدود ۲۰۰ میلیون تومان به مأمور نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی پیشنهاد می‌دهد که مأمور وظیفه‌شناس اقدام صاحب کالا را صورتجلسه کرده و به اطلاع مقام قضایی رساند.

توقیف ۲۰ تن آجیل قاچاق

دستور قضایی و توقیف محموله قاچاق

اواخر هفته گذشته کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی در پی ردزنی چند روزه و رصد محموله‌های مشکوک، به اطلاعاتی دست پیدا کردند که از تحرکات چند قاچاقچی کالا در مشهد حکایت داشت. باتوجه به اهمیت ماجرا و اینکه محموله در حال انتقال به یکی از واحدهای عمده‌فروشی در بولوار مصلی بود، موضوع به مأموران نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی منتقل شد.

در ادامه یک تیم از نیروهای پلیس برای بررسی بیشتر ماجرا راهی محل اعلامی از سوی کارشناسان سازمان صمت شدند. لحظاتی پس از آنکه مأموران به صورت نامحسوس تحرکات را در حوالی عمده‌فروشی رصد کردند، دو دستگاه تریلی برای تخلیه بار وارد بارانداز عمده فروشی مذکور شدند.

تحقیقات اولیه پلیسی نشان می‌داد محموله‌ها بدون رعایت تشریفات قانونی به مشهد منتقل شده و این احتمال می‌رود که پشت پرده ماجرا تخلف چند میلیاردی وجود داشته باشد.در ادامه سرگرد حسنی که به صورت میدانی فرماندهی عملیات را برعهده داشت، ماجرا را به اطلاع قاضی طباطبایی، جانشین دادسرای انقلاب مشهد رساند. از همین رو مقام قضایی دستور داد محموله‌ها برای بررسی بیشتر توقیف شود.

مأموران آخرین اقدام پلیس را هم کلید زدند و دو دستگاه کامیون را که ۲۰ تن بار روی آن‌ها قرار داشت در محل توقیف کردند.

بازدید بار خودروها مشخص کرد یک کامیون مملو از گردو و کامیون دیگر هم بارش بادام هندی خارجی بود. راننده‌های هر دو خودرو مورد بازجویی قرار گرفتند و مشخص شد محموله‌ها از شهر اصفهان بارگیری و به صورت قاچاق به مشهد منتقل شده است. با روشن شدن سوء‌جریان در این اقدام، هردو محموله که ارزش آن در حدود ۴ میلیارد تومان بود توقیف و با دستور قاضی طباطبایی به مقر پلیس منتقل شد تا مراحل دیگر کار طی شود.

دست رد مأمور به ۲۰۰ میلیون رشوه

همزمان با این اقدام، مالک محموله‌ها خودش را به مشهد رساند و سعی داشت مأموران نظارت براماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی را که محموله را توقیف کرده‌اند، ببیند. رفتار این فرد این احتمال را پررنگ می‌کرد که او قصد دارد برای رهایی محموله ۲۰ تن و خودورها پیشنهاد مالی به مأموران بدهد. این موضوع نیز صحت داشت، چراکه چند ساعت بعد این فرد به سرگرد حسنی پیشنهاد پرداخت ۲۰ سکه طلا را می‌دهد تا او چشم روی تخلف عظیم ببندد و محموله گردو و بادام هندی قاچاق را آزاد کند.این مأمور وظیفه‌شناس اداره نظارت براماکن عمومی فرماندهی انتظامی هم پس از دریافت سکه‌ها، آن‌ها را ضمیمه گزارش توقیف کالا کرد و تحویل مقام قضایی در دادسرای انقلاب مشهد داد.این اقدام ارزشمند و قابل قدردانی مأمور نیروی انتظامی درحالی بود که مطابق بند «ت» ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صورتی که ارزش کالای مکشوفه یک میلیارد تومان و یا بیشتر از آن باشد وسایل نقلیه سنگین زمینی مورد استفاده در این جرم به نفع دولت ضبط می‌گردد.همچنین براساس اطلاعات کسب شده فرایند انتقال و تحویل محموله مذکور به سازمان اموال تملیکی در دست پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.