یکی از اعضای ارشد طالبان در قطر، کشته شده «ملا هبت‌الله آخوند زاده» رئیس شورای کویته این گروه را رد کرد و آن را پروپاگاندای دولت افغانستان خواند.

طالبان خبر کشته شدن رهبر خود را رد کرد

قدس آنلاین: «احمدالله وثیق» مسوول مطبوعاتی طالبان در قطر در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، خبر مربوط به کشته شدن رهبر طالبان را تکذیب کرد.

وی گفت: «این موضوع کاملا دروغ است و حقیقت ندارد و ملاهبت‌الله در کویته به‌سر می‌برد».

وثیق همچنین افزود: ملاهبت‌الله آخوند زاده هم‌اکنون مشغول کارهای جهادی خود بوده و هر روز مستقیم با فرماندهان و مسئولان این گروه ارتباط دارد و اینکه چندی است پیام صوتی و ویدئویی از وی منتشر نشده به‌دلیل این است که این رویه معمول نیست.

وی انتشار خبر کشته شدن ملاهبت‌الله آخوند زاده را پروپاگاندای تبلیغاتی کابل خواند.

به گزارش فارس، روزنامه 8 صبح به نقل از منابعی که آنها را موثق اعلام کرده بود، مدعی شده بود که  «ملا هبت‌الله آخوندزاده»، رهبر گروه طالبان، به‌همراه ملا مطیع‌الله، رییس اطلاعات و حافظ عبدالمجید، مسوول مالی این گروه در انفجاری در پاکستان کشته شده‌اند.

این روزنامه در ادامه افزود که این انفجار ماه‌ها پیش در یک خانه حفاظت‌شده مربوط به حافظ عبدالمجید در ساحه «چالو باوری» شهر کویته رخ داده است.

به گفته این منابع، رهبر گروه طالبان و رییس اطلاعاتی این گروه در همان لحظات اول انفجار کشته شده‌اند و حافظ عبدالمجید، مسوول مالی طالبان پس از دو سه روز در یکی از بیمارستان‌های مربوط به ارتش پاکستان جان داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.