واعظی در نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار کمک مالی به ایران ایر شد.

کمک 1000 میلیاردی دولت به هما؛ مشکلات ایران ایر حل می شود؟

به گزارش قدس آنلاین عصرخبر نوشت: رییس دفتر رئیس جمهور در نامه ای به نوبخت، خواستار کمک 1000 میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی «هما» شد.

کمک مالی دولت به هما؛ مشکلات ایران ایر حل می شود؟

بنابر این گزارش، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری طی نامه‌ای به شرح زیر خطاب به محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری خواستار مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص درخواست ایران ایر برای تعیین ردیف بودجه و کمک 1000 میلیارد تومانی به این ایرلاین شده است؛

«به پیوست تصویر نامه شماره 193707/م خ مورخ 99/11/20 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص «درخواست تعیین ردیف بودجه و کمک 1000 میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی هما» برای مساعدت ارسال می‌شود.»

با توجه به رد کلیات لایحه بودجه سال 1400 دولت توسط مجلس و بازگشت این لایحه به دولت، احتمالا نوبخت این نامه واعظی را مدنظر قرار داده و این کمک مالی را به هواپیمایی جمهوری اسلامی خواهد کرد.

کمک مالی دولت به هما؛ مشکلات ایران ایر حل می شود؟

پیش تر گفته بودیم؛ میزان بدهی های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا کنون قریب به ۷هزارمیلیارد تومان و۷۰۰ میلیون دلار بدهی برای امور متفاوتی نظیر تسهیلات بانکی می باشد.

آنطور که پیداست تامین حقوق و امور بازنشسته‌های این شرکت نیز مدت زیادی ست از روال خارج شده که علت آن عدم سوددهی صندوق بازنشستگی کارکنان هما می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.