با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی در بحرین، مردم این کشور در دومین روز متوالی، یکشنبه شب دست به تظاهرات ضد دولتی زدند

ادامه تظاهرات ضد دولتی مردم بحرین در سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه ۲۰۱۱

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های بحرینی به نقل از شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که تظاهرات ضد دولتی در این کشور کوچک خلیج فارس برای دومین روز متوالی آغاز شده است.

براساس این گزارش تظاهرکنندگان با حمل دست نوشته‌هایی مخالفت خود را با هیأت حاکمه در این کشور اعلام داشته  و بر ادامه این تجمعات اعتراض آمیز تا برآورده شدن تمام خواسته‌های به حق خود تأکید کردند.

این تظاهرات همزمان با حضور گسترده نیروهای پلیس ضد شورش در محله‌های مختلف شهرهای بحرین روی می‌دهد.

شامگاه دیروز شنبه نیز معترضان بحرینی در محله‌هایی نزدیک «منامه» پایتخت این کشور و همچنین در شمال و غرب بحرین دست به اعتراض زدند

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که با توجه به جو شدید امنیتی و نیز شیوع ویروس کرونا که بحرین در روزهای گذشته با رشد روز افزون شمار مبتلایان روبرو شده است، شمار معترضان در مقایسه با تظاهرات گذشته کمتر بوده است.

پلیس بحرین پیش از سالگرد ۱۰ ساله شدن انقلاب این کشور در سال ۲۰۱۱ دست به استقرار گسترده نیروهای امنیتی در روستاها و راه‌های ارتباطی این کشور زده است، مناطقی که معترضان در گذشته اقدام به آتش زدن لاستیک خودرو می‌کردند و به این صورت اعتراض خود را اعلام می‌کردند.

با افزایش اعتراضات در سال ۲۰۱۱ در بحرین، عربستان هزار نظامی را برای حمایت از هیأت حاکمه بحرین روانه منامه کرد. امارات نیز ۵۰۰ پلیس به بحرین فرستاد.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرده است که پس از گذشت ۱۰ سال از خیزش مردمی در بحرین، بی‌عدالتی سیستماتیک در این کشور شدت گرفته است به طوری که ظلم سیاسی تمام فضاها برای آزادی بیان را مسدود کرده است.

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون صحنه قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و طی این مدت بیش از ۱۱ هزار شهروند بحرینی به اتهامات واهی بازداشت و از شمار زیادی از مخالفان سلب تابعیت شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.