۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
کد خبر: 740108

«جیمز کلورلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و آفریقا بدون اشاره به انفعال کشورش و سایر اعضای اروپایی برجام نسبت به تعهداتشان در قبال این توافق بین المللی، از ایران خواست به تعهداتش در زمینه غنی سازی اورانیوم پایبند باشد.

حرف تکراری انگلیس درباره ایران و برجام

به گزارش قدس آنلاین، وی در گفت و گو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط، از تمایل و تلاش جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا «برای تعهد مجدد به نسخه به روز شده برجام» استقبال کرد و افزود: انگلیس این مساله را برای ایران روشن کرده است که ما می خواهیم شاهد باشیم که این کشور به عرصه بین المللی بازگردد و موضع لندن از مدت ها قبل مشخص و پایدار بوده است مبنی بر اینکه ایران باید به پیروی از تعهداتش در ارتباط با غنی سازی اورانیوم بازگردد.  

وی در عین حال از ایران خواست «از این فرصت واقعی برای انتخاب مسیری متفاوت و بهتر استفاده کند و با کشورهای اروپایی همچون ما و آمریکا تعامل مجدد داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و آفریقا در ادامه سخنان خود از جنبش انصارالله یمن خواست از درگیری و خشونت چشم پوشی کند و در مذاکراتی هدفمند برای دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان جنگ در یمن مشارکت داشته باشد.

وی با تصریح این مساله که انگلیس مذاکراتی مستقیم با جنبش انصارالله داشته، بر اهمیت پاره ای موضوعات از جمله چشم پوشی از خشونت، مشارکت در فرآیند صلح سیاسی، تضمین دسترسی به نفتکش «سیفر» و آزادی یک شهروند انگلیسی که دربند یمن است، تاکید ورزید.  

این مقام انگلیسی همچنین از تصمیم دولت آمریکا برای برداشتن عنوان سازمان تروریستی از جنبش انصارالله استقبال کرد.

کلورلی در بخش دیگری از سخنان خود درمورد پرونده نازنین زاغری تبعه ایرانی– انگلیسی بدون اشاره به جرم این فرد مدعی شد: ما موافق نیستیم که توجیهی برای بازداشت زاغری و دیگر شهروندان دو تابعیتی انگلیس وجود دارد.

وی گفت: ایران باید این افراد را آزاد کند و امیدوارم که ایران متوجه باشد که باید کار درست را انجام دهد و این شهروندان انگلیسی را آزاد کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.