دولت عراق برای خانواده‌های اعضای گروه تروریستی داعش شهرک احداث می‌کند. همچنین وزارت کشور عراق اعلام کرد که طی یک هفته اخیر ۶۵ عضو گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور دستگیر شده‌اند.

عراق برای خانواده‌های عناصر داعش شهرک می‌سازد

به گزارش قدس آنلاین، یک روزنامه محلی عراق نوشت، علی عباس، سخنگوی وزارت مهاجرت این کشور اعلام کرد که وزارتخانه با هماهنگی سازمانهای غیردولتی تصمیم گرفته برای خانواده‌های اعضای داعش شهرک بسازد.

وی افزود: در مرحله اول ۵۰۰ واحد مسکونی احداث شده و خانواده‌های داعشی از اردوگاه القیاره موصل به آن منتقل خواهند شد.

ایوان جابرو، وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق اعلام کرده که در اردوگاه آوارگان منطقه القیاره موصل استان نینوی در شمال این کشور ۱۳۰۰ خانواده داعشی به سر می‌برند.

در مناطق تحت اداره دولت مرکزی عراق دو اردوگاه آوارگان و در اداره اقلیم کرد شمال این کشور ۲۵ اردوگاه آوارگان وجود دارد.

وزارت کشور عراق امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی کشور طی یک هفته گذشته 65 عضو گروه تروریستی داعش را در مناطق مختلف از جمله بغداد دستگیر کردند.

بر این اساس، از این تعداد امروز چهار عنصر داعش در بغداد و یک نفر دیگر در استان صلاح الدین دستگیر شد.

نیروهای امنیتی عراق در پی وقوع دو انفجار انتحاری در بغداد در روز 21 ژانویه گذشته که طی آن دهها نفر کشته و زخمی شدند، عملیات‌های نظامی علیه داعش در این کشور را گسترش دادند.

استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین، دیالی، الانبار و نینوای عراق و مناطق مرزی این کشور با سوریه طی ماه‌های گذشته شاهد حملات گروه تروریستی داعش علیه نظامیان و غیرنظامیان بوده‌اند.

گفتنی است گروه تروریستی داعش در سال 2014 یک‌سوم خاک عراق را تصرف کرد، اما نیروهای این کشور طی سال 2017 توانستند این مناطق را از دست گروه مذکور آزاد کنند، اما سلولهای خفته داعش هنوز در مناطق مختلف عراق حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.