قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بر ضرورت بهره‌گیری از سیره رضوی در تامین محتوای لازم برای مقابله با پدافند فرهنگی دشمن تاکید کرد.

ضرورت بهره‌گیری از سیره رضوی در پدافند فرهنگی علیه دشمن

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی در پیامی به اختتامیه جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی که به صورت مجازی در قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت فضای مجازی در عصر حاضر اظهار داشت: دشمن از فضای مجازی برای القاء اندیشه‌های خود بهره می‌گیرد و باید در مقابل این وضعیت یک پدافند فرهنگی مناسب را تمهید کرد تا این القائات و تلاش‌های مذموم دشمن خنثی شود.

وی به ارائه راهکار در این زمینه پرداخت و گفت: اثرگذاری در مقابل فضای لجام گسیخته ضدارزشی که دشمنان تدارک دیده‌اند، با طرح ارزش‌های دینی و اسلامی مقدور است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: این سازوکار باید با طرح و ارائه زیبایی محاسن ارزش‌های دینی و الگوهای راستین که جلوه‌های تام آن ائمه اطهار(ع) هستند انجام شود.

خاکسار قهرودی اضافه کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند اگر مردم محاسن کلام ما را دریابند از آن تبعیت خواهند کرد؛ این فرمایش ما را متوجه این مسئولیت می‌کند که بیان زیبایی‌ها و محاسن این کلام و سنت ائمه اطهار(ع) اگر هنرمندانه و با ابزار مناسب ارائه شود مخاطبان حتما آن را خواهند پذیرفت و در زندگی به کار می‌گیرند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برای تدارک این پدافند فرهنگی، هم باید از توانمندی فرهیختگان و صاحبنظران این عرصه و هم از ظرفیت‌های مردمی و نهادهای دینی و فرهنگی بهره گرفت.

خاکسار قهرودی تصریح کرد: از ابزارهای مناسب برای طرح این ارزش‌ها، استفاده از فضای مجازی و رسانه‌هایی است که بخش اعظمی از زندگی مردم را تشکیل داده‌اند؛ این بستر امروز در زندگی مردم بسیار اثرگذار است و ما نیز متقابلا باید از این فضا بهره بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی و اهمیت آن در ایجاد پدافند فرهنگی مقابل دشمنان گفت: آمار رشد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی بیانگر این اهمیت و اثرگذاری است؛ می‌توان جریان شبهه‌زدایی و پاسخگویی و مقابله با تهدیدات گمراه کننده را از طریق آثار این جشنواره دنبال کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: باید از ارزش‌های دینی به ویژه سیره رضوی برای تقویت بنیان‌های اخلاقی بهره گرفت و در مسیر تقویت ارزش‌های دینی با استفاده از تولید محتوای مناسب در فضای مجازی حول سیره رضوی قدم برداشت تا حرکت دشمن خنثی و ارزش‌های دینی در مسیر یک زندگی نجات‌بخش تثبیت شود.

وی گفت: سیر جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی نیز مبین این است که رشد خوبی در زمینه کمیت و کیفیت آثار شاهد هستیم و تولید و ارسال۱۷۰۰۰ اثر به هشتمین دوره این جشنواره خود گویای این مهم است.

خاکسار قهرودی تاکید کرد: آستان قدس رضوی به عنوان یک نهاد دینی و فرهنگی و معرفتی وظیفه می‌داند در راستای وظایف خود در هماهنگی با سایر بخش‌ها با حضور در فضای تولید محتوا با سیره رضوی در این حوزه ایفای نقش جدی کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.