۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 740147

فوتبال خراسان به واسطه مشکلات حقوقی که برای مالکان شهرخودرو به وجود آمده به کما رفته است. این شرایط البته برای فوتبال شمال شرق ایران تازگی ندارد و هواداران فوتبالی این منطقه هر از گاهی با این جان به لب شدن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. داستان شهرخودرو دقیقاً شبیه داستان پدیده است و بی شباهت به قصه پر غصه پیام و ابومسلم نیست.

با این حال نکته کلیدی ماجرای شهرخودرو غیر بومی بودن مالکان تیم است. حالا بیم آن است که در دعواهای حقوقی و قضایی که به‌وجود آمده تیم فوتبال شهرخودرو هم جزء مایملک این شرکت قرار گرفته و مورد ادعای شاکیان باشد. در صورت بروز این اتفاق کار حسابی پیچ خواهد خورد و سنگ افتاده در چاه را کسی نمی تواند به این راحتی‌ها بیرون آورد.متولیان استان باید بکوشند امتیاز تیم در اختیار استان باشد تا بتوانند قدم های بعدی را بردارند. قدم‌هایی که با توجه به کم بودن فرصت قطعاً آسان برداشته نخواهند شد.

رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی می‌گوید: «صاحب امتیاز باشگاه لیگ برتری استان، مردم خراسان رضوی هستند، مردم مطالبه دارند این تیم در بالاترین سطح فوتبال کشور همچنان باقی بماند. گفت‌وگوهایی با شرکت‌های مختلف انجام شده که یکی از این شرکت‌ها مجموعه فولاد خراسان است. شهردار مشهد هم در این خصوص نامه‌ای را به وزیر کار و رفاه اجتماعی زده، و ارکانی نماینده مردم نیشابور،که رئیس مجمع نمایندگان استان هم هستند پیگیر موضوع شدند، البته با مجموعه‌های دیگری جز فولاد خراسان هم طرح موضوع شده و همزمان پیگیری می‌شود».

موضوع واگذاری تیم به فولاد بعید به نظر می‌رسد به این راحتی‌ها و سرعت انجام پذیرد؛ چرا که قطعاً فولادی‌ها تا تعیین تکلیف بحث حقوقی شهرخودرو ریالی هزینه نخواهند کرد و البته که باید با مدیران بالادستی خود در وزارتخانه های مربوط هم هماهنگ کنند. حتی تکیه بر وصول طلب ۸ میلیاردی از پرسپولیس هم در شرایط فعلی بیهوده است؛ چراکه کاملاً مشخص است تا این پول نقد شود فصل تمام شده و کار از کار گذشته است.

شاید بهتر باشد تصمیم گیران اصلی پلن های دیگری هم برای حل مشکل شهرخودرو داشته باشند تا دست مهدی رحمتی در پوست گردو نماند.

به‌نظر تنها یک همگرایی استانی و هماهنگی بین دستگاه های قضایی ، اجرایی و بخش خصوصی می‌تواند گره کور ماجرا را باز کند. همانند اتفاقی که در زمان انتقال امتیاز پدیده به شهرخودرو شاهد آن بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.