رییس اتحادیه کفاشان مشهد گفت: مشهد رتبه اول تولید کفش زنانه را در ایران دارد، ما سالانه ۴۳ میلیون تولید کفش در مشهد را داریم.

مشهد رتبه اول تولید کفش زنانه در کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد محمدی به آسیب‌هایی که کرونا به صنف کفش‌فروشی وارد کرده اشاره کرد و گفت: بازار متاسفانه از زمستان سال قبل تا کنون، با توجه به تعطیلی‌ها و محدودیت‌هایی که اتفاق افتاد و همچنین اعلام این که مدارس به صورت مجازی برگزار می‌شوند، دچار رکود شد و فروشندگان بخش کثیری از فروش خود را از دست دادند.

وی همچنین افزود: اکنون نیز فروشندگان به دنبال خبر تعطیلی‌های ناگهانی با ترس و لرز سراغ کسب و کارشان می‌روند و این بلاتکلیفی باعث شده که فروشندگان آنچنان تمایلی برای خرید اجناس جدید نداشته باشند که این مسئله باعث رکود بازار و افت شدیدی در فروش کالاها شده است.

رییس اتحادیه کفاشان مشهد در خصوص افزایش قیمت‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه با روند نوسان قیمت ارزی که شاهد آن هستیم، قیمت کیف و کفش نیز بسیار افزایش پیدا کرده است.وقتی قیمت دلار بالا می‌رود، قیمت اجناس نیز بیشتر می‌شود و دیگر هم کاهش پیدا نمی‌کند. متاسفانه ما به قیمت بالای دلار دیگر عادت کرده‌ایم.

محمدی همچنین از تاثیر مثبت روز مادر در فروش اجناس این صنف یاد کرد و گفت: خوشبختانه بازار در روز مادر یک تکانی خورد و کاسبان نفسی کشیدند. ولی این جریان کاملا مقطعی و خیلی مختصر بود. همچنین ورود زائران از شهرهای اطراف مشهد در رونق کسب و کار فروشندگان بسیار موثر بود که متاسفانه آن هم بعد از بستن راه‌ها و ممنوعیت ورود مسافران به مشهد از بین رفت.

وی در ادامه افزود: بازار بعد از روز مادر، تا همین امروز دچار افت شدیدی شده و فروشندگان دیگر ثبات لازم در فروش اجناس را ندارند و بخش کثیری از فروشندگان برای فروش ویژه شب عید، با تردید و اضطراب از این باب که بازار تعطیل شود سرکار می‌آیند.

رییس اتحادیه کفاشان مشهد، به پتانسیل بالای مشهد در تولید و صادرات کفش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مشهد پتانسیل بالایی برای تولید کفش دارد، چه زنانه،چه مردانه و چه بچگانه. تولیدی‌های ما اخیرا پیشرفت کرده‌اند و از نظر کیفیت،مدل و تنوع بسیار به روز شده‌اند. با این وضعیت دلار، دیگر فروشندگان تمایلی به خرید اجناس خارجی ندارند چون واقعا نمی‌صرفد. 

محمدی در خصوص تعداد تولیدی های کفش در مشهد ادامه داد: ما در مشهد حدود ۳هزار واحد تولیدی داریم که از میان آنها حدود ۵۰۰ واحد قانونی و مجوز دار هستند و باقی‌شان غیرقانونی و زیر زمینی هستند که دلیل زیر زمینی و غیرقانونی بودن آنها مسائلی همچون بیمه و مالیات باعث می‌شود رغبتی برای قانونی شدن واحدها نداشته باشند. متاسفانه روز به روز شاهد افت واحدهای تولیدی و بیکاری کارگرها هستیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: مشهد رتبه اول تولید کفش زنانه را در ایران دارد، ما سالانه ۴۳ میلیون تولید کفش در مشهد را داریم. برای افزایش این این روند و بهبودی هرچه بهتره شرایط، بهترین حمایت برای تولیدکننده برداشتن موانع میباشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.