۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 740161

هفته پانزدهم لیگ برتر عصر دیروز با پیروزی پرسپولیس، تراکتور و مس کرمان به پایان رسید تا کار تعیین قهرمان نیم فصل به سیرجان و دیدار پرسپولیس و گل گهر بکشد.

سبقت پرسپولیس از  استقلال با پیکان

در تهران پرسپولیس طبق عادت چند وقت اخیر خود به یک پیروزی اقتصادی ولی مهم دست یافت و پیکان را یک بر صفر شکست داد. در این بازی که بازی پرتاب اوت های نادر محمدی بود مردان یحیی قبل از گل زدن به فکر ندادن اوت به حریف بودند. آن‌ها جز ۱۰ دقیقه اول بازی که دوبار توسط امیری و عالیشاه موقعیت گلزنی بدست آوردند تا پایان نیمه اول اسیر آفسایدگیری هدفمند و پرس از جلو پیکان بودند. تارتار با این حربه طول زمین را کم کرده بود و مردان تکنیکی سیاه پوش را از کار انداخته بود. تعداد آفسایدهای پرسپولیس در این بازی از انگشتان دو دست هم بیشتر بود. با این حال در نیمه مربیان و تنها روی یک غفلت از سوی مدافعان پیکان بود که روی همکاری خوب نعمتی و عالیشاه ، نوراللهی توانست گل برتری بازی را به ثمر برساند.بعد از این، بازی همچنان تحت تأثیر جنگ‌های میانه میدان و اوت های طولی زمین بود.

لک و سیدجلال موفق بودند تا جلو حملات هوایی میهمان مقاومت کنند. در نیمه دوم یک توپ را کامیابی نیا به تیر زد و یک بار هم تیر دروازه لک بدجور به لرزه درآمد. اما سیو عالی این بازی را سیدجلال در دقیقه ۹۱ انجام داد و توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید تا در سه هفته اخیر به تنهایی ۸ امتیاز برای پرسپولیس کسب کرده باشد.

بدین ترتیب در پایان هفته پانزدهم، تیم سپاهان با ۲۸ امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس و استقلال به ترتیب با ۲۷ و ۲۶ امتیاز دوم و سوم هستند.

تراکتور سایپا را جا گذاشت

اما تیم فوتبال تراکتور میهمان تیم سایپا بود که این بازی با نتیجه ۲ بر یک ‏به سود تراکتور به پایان رسید.در این بازی مهرداد حیدری (۸) برای سایپا و محمدرضا خانزاده (۳+۴۵) و حمید بوحمدان (۶+۴۵) برای تراکتور گلزنی کردند.تراکتور با سرمربیگری مسعود شجاعی درحالی به این نتیجه رسید که در دو بازی گذشته خود مقابل آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران شکست خورده بود. سایپا هم با هدایت ابراهیم صادقی از دو بازی گذشته خود صاحب یک امتیاز شده بود.تراکتور با این برد ۲۲ امتیازی شد و به کار خود در نیم فصل اول با جایگاه هشتم پایان داد. سایپا با باخت امروز ۱۷ امتیازی و در رده سیزدهم جدول باقی ماند.

ادامه ناکامی‌های ذوب آهن

دیدار تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و ذوب‌آهن اصفهان هم در ورزشگاه شهدای صنعت مس برگزار شد که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود مس به پایان رسید.محسن آذرپاد (۳۴)، قائم اسلامی خواه (۸۸) و علیرضا نقی‌زاده (۱+۹۰) برای مس رفسنجان و وحید محمدزاده (۶۸ - پنالتی) برای ذوب آهن گلزنی کردند.

نماینده اصفهان در حالی در این بازی شکست خورد که پس از اخراج رحمان رضایی از سرمربیگری این تیم هنوز تکلیف جانشینی او مشخص نشده است. عملکرد ذوبی‌ها در نیم‌فصل اول ضعیف بود و این تیم صاحب تنها یک برد شد. هشت تساوی و ۶ شکست هم در کارنامه این تیم ثبت شده است.

با نتیجه بازی دیروز ، مس رفسنجان به امتیاز ۲۲ رسید و ذوب آهن نیز ۱۱ امتیازی باقی ماند.

تارتار: غفلت کردیم

مهدی تارتار در نشست خبری گفت: بازی برابر پرسپولیس که چهار سال قهرمان بلامنازع فوتبال ماست و نایب قهرمان آسیا شده، سخت است. فضاهای لازم را خیلی خوب بسته بودیم و نگذاشتیم موقعیتی ایجاد کنند. آن‌ها در یک تک موقعیت به گل رسیدند و غفلت کردیم. می‌توانستیم به پرسپولیس گل بزنیم. بهترین موقعیت ما را سیدجلال حسینی با آن تجربه و سن و سال خنثی کرد. او بازیکن واقعاً با کیفیت و خوبی است.

بچه‌های ما هم خوب عمل کردند. در نیمه اول مالکیت برای پرسپولیس بود ولی موقعیت نداشت. فرصت ما حتی بهتر از پرسپولیس بود ولی بازی را واگذار کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.