معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی دهکده طبیعت و خانواده در کوه پارک مشهد و بهره‌برداری از فاز اول آن در فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

 پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی دهکده طبیعت و خانواده /بهره‌برداری از فاز اول این پروژه در فروردین ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: این پروژه در فضایی بالغ بر ۲۲ هکتار و با اعتباری بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال در حوزه جنوبی بوستان خورشید و در مجاورت کوه پارک مشهد و به عنوان حلقه واسط بوستان خورشید و کوه پاک در حال احداث است.

وی افزود: هدف از طراحی این دهکده، آشتی و دوستی شهروندان با طبیعت و توجه به زندگی روستایی و عشایری است؛ چراکه سایت مورد نظر از ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر مسیرهای کوهنوردی متعدد و جاذبه‌های طبیعی شامل چشمه و قنات برخوردار است و در بخش‌هایی از آن، سبک زندگی روستایی و عشایری در معرض بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت تا شهروندان عزیز بتوانند تجربه متفاوتی از حضور در طبیعت را لمس کند.

 یعقوبی ادامه داد: این دهکده از هفت بخش شامل باغ طبیعی، باغ بازی، حوزه عشایر و بازی های محلی و گروهی، باغ دوستی، باغ ورزش، باغ حضور و باغ خاطره تشکیل شده است و در طراحی آن تلاش شده ارتباط انسان و طبیعت به بهترین شکل ممکن ایجاد شود.

 وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول این پروژه که در مجاورت کوه پارک ۸۳ در حال اجرا است، فروردین ماه ۱۴۰۰ آماده بهره برداری خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.