معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ضعف صنعتی‌سازی در ساخت و سازها بویژه ساختمان‌های مسکونی موجب شده است با بروز تغییرات جوی برای تامین انرژی بیشتر ساختمان‌ها، انرژی بخش تولید را کاهش دهیم.

ضعف «صنعتی‌سازی» انرژی لازم را از بخش تولید گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال الدین میرجعفریان در ششمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در مشهد، اظهار کرد: زمانی که مجبور به استفاده بیشتر از انرژی در بخش خانگی می‌شویم، خطوط تولید مانند نیروگاه‌ها و برخی صنایع مجبور به استفاده از مازوت و انرژی‌های آلاینده به جای گاز می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در صورتی که اگر طراحی ساختمان‌ها براساس اصول صنعتی سازی شکل می‌گرفت و مجریان عایق سازی را به درستی انجام می‌دادند، به طور قطع با تغییرات جوی مجبور به کاهش سهم گاز یا برق بخش تولید برای تامین انرژی بیشتر ساختمان‌های مسکونی و عمومی نمی‌شدیم.

وی گفت: توسعه نظام علمی و فناوری‌های نوین در کشور نیاز به ابزارهایی دارد که به کمک آن بتوان برنامه ریزی لازم، ایجاد تنوع به همراه هماهنگی‌های لازم بین عناصر طراح و عوامل تاثیرگذار در تولید ساختمان را انجام داد.

میرجعفریان استفاده از امکانات و فناوریهای نوین در طراحی ساختمان‌ها را ضروری دانست و افزود: انجام مطالعات لازم در این زمینه منجر به نوآوری‌ها و انتقال فناوری‌های نوین به ساخت و سازها می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات لازم است دست‌اندرکاران صنعت ساختمان اعم از طراحان ساختمان، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و سازندگان ساختمان‌ها خود را به علم روز تجهیز کنند که این مهم یکی از محورهای اصلی این همایش است.

وی بیان کرد: برای نهادینه شدن این امر در نخستین گام فرهنگ‌سازی لازم است، سپس باید تولیدکنندگان، طراحان و مجریان طرح به این باور برسند که صنعتی‌سازی به نفع استفاده کنندگان ساختمان‌ها خواهد بود و باید در این زمینه با هم همراه و هماهنگ باشند.

میرجعفریان افزود: باید اثربخشی همایش‌هایی مانند همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان را در تصمیم‌گیری‌ها، تصمیم‌سازی‌ها و ساختمان‌سازی پیگیری کرد تا خروجی آن منجر به تامین نیازهای مردم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد با هم‌افزایی در جامعه علمی و عملی حوزه صنعت ساختمان‌سازی، ضمن تولید محتوا برای صنعتی سازی، اجرای آن در ساخت ساختمان منجر به کاهش مصرف انرژی و هزینه تولید ساختمان‌ها و ارتقای ایمنی آنها شود تا با بروز کوچکترین سیل، زلزله و طوفان شاهد خسارات فراوان به ساختمان‌ها نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.