رییس اداره ترانزیت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: روال رفت و آمد مسافران پیاده از گذرگاه مرزی دوغارون شهرستان تایباد در شرق این استان پس از آتش‌سوزی گسترده تاسیسات گمرکی اسلام قلعه افغانستان هم‌اینک عادی شده و از دیروز ۲۶ بهمن ماه بدون وقفه در حال انجام است.

رفت و آمد مسافر در مرز دوغارون به روال عادی بازگشته است

به گزارش قدس آنلاین، حمید محمدی‌فاز  بیشترین موارد کنونی تردد مرزی مسافران پیاده را از طریق گذرگاه دوغارون مربوط به خروج از ایران ذکر و بیان کرد: رفت و آمد ورودی و خروجی مسافران از طریق این گذرگاه مرزی فعلا بدون استفاده از خودرو انجام می‌شود. 

وی بدون اشاره به آمارهای امسال افزود: پارسال بطور روزانه چهار هزار مسافر در مرز دوغارون بین ایران و افغانستان رفت و آمد داشتند.

رییس اداره ترانزیت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به آتش‌سوزی دو روز پیش در تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه افغانستان اشاره و بیان کرد: آن حادثه هیچگونه خسارتی جانی و مالی در محدوده پایانه مرزی دوغارون در خاک ایران نداشته است.

وی ادامه داد: اعلام جزییات در خصوص میزان خسارات و تعداد خودروهای آسیب‌دیده ناوگان حمل و نقل باری این حادثه پس از تکمیل بررسی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور صورت خواهد گرفت. 

محسن سیاح، فرماندار تایباد نیز  گفت: در پی مهار آتش‌سوزی وسیع در اسلام‌قلعه افغانستان، رفت‌وآمد ناوگان ترانزیت، حمل و نقل و جابه‌جایی بار و کالا که دچار وقفه شده، ظرف ۴۸ ساعت آینده در گذرگاه مرزی دوغارون به روال عادی پیشین خود بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.